برای تامین منابع مالی مترو مشکلی وجود ندارد

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: برای تامین منابع مالی مترو مشکلی وجود ندارد و تامین مصالح به طور کامل انجام شده است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با همت کارکنان، درآمدهای شهرداری اصفهان نسبت به دوره‌های گذشته از شرایط متعادل‌تری برخوردار است به طوری که در حال حاضر با گذشت چهار ماه از سال، خوشبختانه پرداخت‌های شهرداری به روز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یکی از دلایل بهبود شرایط درآمدی شهرداری اصفهان را اجرایی شدن سیستم صرفه‌جویی و حذف هزینه‌های اضافی دانست و افزود: با توجه به اینکه درآمدهای شهرداری اصفهان پایدارتر شده و در حال حاضر بدهی عمده‌ای نداریم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ عمرانی در حال انجام و پرداخت‌های آن به روز است و عقب ماندگی برای اجرای آنها نداریم؛ به عنوان مثال پرداخت‌های ریالی پروژه اجلاس در حال انجام است و احداث پروژه‌های نمایشگاه بزرگ اصفهان، مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی و جاده فرزانگان پیشرفت خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم فاز نخست پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسانیم.

طهرانی با بیان اینکه برای تامین منابع مالی مترو مشکلی وجود ندارد و تامین مصالح به طور کامل انجام شده است، گفت: سال گذشته ۲۶ هزار تن میلگرد برای مترو خریداری شده است.

وی با اشاره به راهکارهای تامین مالی پروژه مترو، گفت: روش نخست فروش اوراق مشارکت است که سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از این اوراق فروش رفت و تا پایان تیرماه سال‌جاری نیز پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه خط دوم متروی اصفهان منتشر می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهر باید زیست‌پذیر باشد و مباحث زیست محیطی و روانی حمل و نقل و گردشگری در اولویت قرار گیرد، شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان بر اجرا و تکمیل خطوط دو و سه قطار شهری اصفهان متمرکز شده‌ است.

وی اظهارکرد: روش دیگر تامین منابع مالی خط دو متروی اصفهان از طریق تامین ملک معوض برای پیمانکاران مترو است، به این صورت که طبق توافق انجام شده، پرداخت مطالبات پیمانکاران ۵۰ درصد پول نقد و ۵۰ درصد تهاتر ملکی انجام می‌شود.

کد خبر 382777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.