بی‌احتیاطی، علت اصلی آتش‌سوزی در بازار گل امام رضا (ع)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: تاکنون بیش ازسه مرتبه در بازار گل امام رضا (ع) آتش‌سوزی‌هایی با شدت‌های متفاوت رخ داده که علت اصلی آن‌ها بی‌احتیاطی افراد آن محل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۹ و ۲ دقیقه شب گذشته (سه‌شنبه) حادثه آتش‌سوزی در جاده خاوران بازار گل امام رضا (ع) تهران به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تانکر آب به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از حضور ماموران آتش‌نشانی ‌به محل حادثه، اعلام شد حدود ۳۰ غرفه کوچک دچار حریق شده است.

ملکی در مورد علت این حادثه، تصریح کرد: به دلیل اینکه وضعیت ایمنی این بازار پایدار نیست و به طور معمول سیم‌کشی‌های غرفه‌ها روکار و بدون حساب و کتاب است و از تجهیزات نامقاوم برای ساخت غرفه‌ها استفاده شده ضمن اینکه لوازمی که در غرفه‌ها نگهداری می‌شود نی، گل، حصیر و گلدان‌های پلاستیکی و ... بوده که همگی قابل اشتعال است. و با آتش گرفتن یکی از این غرفه‌ها، ظرف مدت چند دقیقه یک راستا دچار حریق می‌شود.

وی تاکید کرد: مستقیما با کارشناس مربوطه در خصوص علت اصلی آتش‌سوزی شب گذشته صحبتی نداشتم اما درصد زیادی از علت آن به بی احتیاطی خود افراد در غرفه‌ها برمی‌گردد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: خوشبختانه در این حادثه کسی دچار حریق نشد و تنها یک نفر آقا به دلیل برخورد با شیشه‌های شکسته شد در محل از ناحیه پا دچار جراحت شد.

ملکی با بیان اینکه در گذشته دو، سه مرتبه در این بازار آتش‌سوزی‌های بزرگ و کوچکی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: بروز چنین حوادثی باید درس عبرتی برای غرفه‌داران در این محل شود. اگر این حادثه به جای عصر در ساعاتی از روز که پیک کار است و قطعا رفت و آمد بیشتری در محل وجود داشت آتش‌سوزی اتفاقات بدتری را به دنبال داشت.

کد خبر 382763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.