۲۴ هزار موقوفه در اصفهان سند ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از تعداد ۳۷ هزار و ۸۳۸ موقوفه در کل استان ۱۳ هزار و ۹۵۹ موقوفه دارای سند هستند و مابقی که تعداد آنها ۲۳ هزار و ۸۷۹ موقوفه است هنوز سنددار نشده‌اند که برای سنددار شدن این موقوفات با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

حجت‌الاسلام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تعداد بقاع و امامزادگان استان اظهار کرد: در استان اصفهان ۷۱۳ بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که ۱۴۳ مورد آنها در شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی مراکز دینی در ایام مختلف سال در جذب و ترویج آموزه‌های اسلامی موثر است، افزود: امسال در ایام نوروز و در طرح آرامش بهاری امامزادگان استان اصفهان ۳۰۰ هزار بار زیارت شده‌اند که همه این تعداد زیارت همراه با اسکان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اینکه درآمد موقوفات در چه اموری هزینه می‌شود، تصریح کرد: این درآمدها طبق نیات خیران هزینه می‌شود و نیات واقفین مواردی چون آموزشی، بهداشتی، پزشکی، دینی و مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است که همه درآمدها به طور کامل در حوزه نیت درخواست شده هزینه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۶۲۰ رقبه با کاربری آموزشی در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون دستور تخلیه‌ای در مکان‌های آموزشی نداشته‌ایم و تنها حکم تخلیه برای مدرسه عمان سامانی در خمینی‌شهر به دلیل واگذاری به غیر و عمل نکردن به شروط لازم صادر شد که زمان این دستور تخلیه به ۱۰ سال پیش برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام صادقی در خصوص انجام عملیات عمرانی در امامزاده‌ها گفت: سه مورد عملیات عمرانی تاکنون در دست انجام بوده است که این عملیات‌های عمرانی شامل اجرای مجتمع خدمات رفاهی امامزاده سید محمد خمینی‌شهر، اجرای به روز صحن امامزاده شاه‌میر حمزه و اجرای مناره‌ها و گنبد حرم حضرت زینبیه بوده است.

وی در خصوص تعداد موقوفات دارای سند اظهار کرد: از تعداد ۳۷ هزار و ۸۳۸ موقوفه در کل استان ۱۳ هزار و ۹۵۹ موقوفه دارای سند هستند و مابقی که تعداد آنها ۲۳ هزار و ۸۷۹ موقوفه است هنوز سنددار نشده‌اند که برای سنددار شدن این موقوفات با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

کد خبر 382753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.