۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
پشت بیلبوردها چه خبر است؟

گروهی از معماران اهل اسلواکی از بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده‌ها برای ساخت خانه‌هایی کوچک برای افراد بی‌خانمان بهره بردند.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در کشور اسلواکی بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی به شکل ملث و مربع در کنار جاده‌های این کشور بدون استفاده رها شده است. گروهی از معماران اهل اسلواکی تصمیم گرفتند از فضای داخلی این بیلبوردها به بهترین نحو استفاده و آن را به خانه‌هایی با تمام امکانات لازم برای افراد بی‌خانمان تبدیل کنند.

 در هر یک از این تابلوهای تبلیغاتی، دو اتاق مجزا، که یکی از آن‌ها در ورودی ساختمان را به آشپزخانه وصل می‌کرد، یک میز کوچک و تخت‌خوابی ساخته شد که فضای زیرین این تخت خواب نیز به عنوان انباری مورد استفاده قرار می‌گرفت. ساختمان‌های جدید مجهز به حمام و سرویس بهداشتی نیز بود.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بیلبوردها برای خانه‌سازی این بود که این تابلوهای تبلیغاتی به الکتریسیته متصل بود زیرا برای نمایش آگهی در شب به نور نیاز داشت و در نتیجه الکتریسیته مورد نیاز خانه را تامین می‌کرد. علاوه‌براین، بخشی از درآمدهای حاصل از تبلیغات تابلوها صرف ساخت و حفظ ساختمان‌های جدید می‌شد.

پروژه تبدیل تابلوهای تبلیغاتی به خانه‌هایی برای افراد بی‌خانمان، بسیاری از مسئولان را به بررسی مسئله بیخانمانی مردم در سراسر دنیا برانگیخت. آیا انتظار افراد بی‌خانمان چیزی فراتر از زیستن در شرایط سایر مردم است؟ آیا طراحان و معماران به مردم در بازسازی یک مکان برای خود در جامعه کمک می کنند؟ آیا به خاطر آلودگی‌های هوا و صوتی، به مردم اجازه خانه‌سازی در بزرگراه‌ها داده می‌شود؟

کد خبر 382749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گندم IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    2 0
    باید آفرین گفت به همچین طرحی. عالی ست.