صنعت سنگ از اولویت‌های وزارت صمت نیست

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با انتقاد از سیاست های صنعتی وزارت صمت، گفت: صنعت سنگ از اولویت های وزارت صمت نیست و باید توجه بیشتری به این صنعت درآمد ساز و ارز آور بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد بگی صبح امروز چهارشنبه _۲۶ تیرماه_ در فستیوال نوآوری صنعت سنگ در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاهیان نوآوران عرصه تولید هستند، اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور با در اختیار داشتن ۹ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال می تواند نقش مهمی در صنعت سنگ کشور داشته باشد. ضمن اینکه ۲۰ درصد واحد های صنعتی و صنفی استان اصفهان در حوزه سنگ فعالیت می کنند.

وی افزود: رتبه صادرات سنگ از استان اصفهان در سال های اخیر سوم یا چهارم بوده است و با توجه به دو هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی که در اصفهان در حوزه سنگ فعالیت می کنند انتظار داریم به جایگاه بهتری در معاملات منطقه برسانیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به درآمدهای میلیارد دلاری صنعت سنگ اصفهان در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: صنعت سنگ اصفهان یک رقیب جدی برای صنعت نساجی است و درآم های حاصل از صادرات سنگ می توانند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

بگی تصریح کرد: می خواستیم دولت را با یک برنامه میان مدت ۱۰ ساله، از وابستگی به درآمد های نفتی رهایی ببخشیم اما تحریم های اقتصادی و سیاست‌های غلط وزارت صمت از این اتفاق جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: اصلی ترین مشکل صنعت سنگ محدود شدن ارتباطات کشورمان با کشورهای صاحب تکنولوژی و فناوری دنیا است. اگر حتی با دور زدن تحریم‌ها هم به تکنولوژی این صنعت دسترسی پیدا کنیم این فناوری به شدت گران است و توان رقابت را از ما می گیرد.

 بگی با اشاره به پیشرفت فناوری‌های معدنی و صنعتی گفت: معادن ما هنوز به صورت کوچک و سنتی اداره می شود و همین امر موجب هدر رفتن منابع و ایجاد مقدار زیادی از ضایعات شده است. اگر بخواهیم با کشورها و استان‌های دیگر در این حوزه رقابت کنیم نیاز داریم تا با دسترسی به فناوری‌های نوین قدرت صنعتی خود را افزایش دهیم.

 وی ادامه داد: باید عرضه محصولات در بازارهای جهانی بر اساس استانداردهای بین المللی صورت بگیرد تا بتوانیم به جایگاه ویژه ای در صنعت سنگ جهان برسیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل سازنده صنعتگران در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان موجب تبدیل این شهرک صنعتی به یکی از قطب های صنعت سنگ و یک بازار ایده آل و شاخص سنگ در ایران شده است.

 بگی اضافه کرد: صنعتگران حوزه سنگ، هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نکرده و نمی کنند و همیاری و همکاری آنها موجب رشد در برخی از شاخص های صنعتی شده است. توسعه صنعت سنگ اصفهان نیز در سایه حمایت‌های دولت نبوده و اتحاد میان فعالان این حوزه منجر به پیشرفت شده است.

وی ادامه داد: باید به جایگاه شاخصی در صنعت سنگ منطقه و جهان برسیم تا بتوانیم درآمدهای این صنعت را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم. توسعه صنعت سنگ نه تنها وضعیت اقتصاد، بلکه فرهنگ و هنر را نیز بهبود می بخشد.

کد خبر 382746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.