کاهش خودروهای تک سرنشین با اپلیکیشن «هم‌پیمایی»

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با هدف کاهش تعداد خودروهای تک سرنشین در شهر نرم‌افزار و اپلیکیشن هم‌پیمایی به زودی رونمایی خواهد شد.

علیرضا صلواتی درگفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته همزمان با مجموعه رویدادهای «قصه آدم و هوا» طرح هم‌پیمایی آغاز شد تا با اجرای این طرح تعداد خودروهای تک سرنشین کاهش یابد.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان در تلاش است با اجرای این اپلیکیشن شهروندان را تشویق کند تا در سفرهایی که مبدأ یا مقصد مشترک دارند سفرهای خود را به صورت هم‌پیمایی انجام دهند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: سال گذشته در این راستا دوتفاهم نامه با شهرک علمی و تحقیقاتی و فرمانداری مبارکه امضاء شد و پیگیری های لازم صورت گرفت تا مباحث مشترک را به صورت پایلوت در این دو مرکز آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده نرمافزار و اپلیکیشن هم‌پیمایی آماده شده و به زودی رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اجرا می‌شود تا تمام افرادی که مبدا یا مقصد آنها شهرک علمی و تحقیقاتی است با ثبت نام در این اپلیکیشن سفر خود را به صورت جمعی انجام دهند.

صلواتی با اشاره به فواید استفاده از نرم افزار هم‌پیمایی، گفت: از جمله مزایای اجرای این طرح کاهش ترافیک سطح معابر، آلودگی هوا، مصرف سوخت و هزینه شهروندان در سفرهای درون شهری است.

وی ادامه داد: هرچه ضریب اشغال خودروها که در حال حاضر ۱.۳ درصد است به عدد بالاتر یعنی دو برسد، بدان معنا است که به جای دوخودرو یک خودرو در شهر تردد می‌کند و قطعاً حذف خودروهای اضافه در بهبود کیفی هوای شهر تأثیرگذار است.

کد خبر 382731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.