ارتقای کیفیت ساخت وساز با هم‌افزایی جامعه مهندسان و شهرداری‌ها

معاون وزیر کشور بر تقویت جایگاه مهندسان در احیای تمدن ایرانی – اسلامی تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد هم‌افزایی میان جامعه مهندسان و شهرداری‌ها در جهت ارتقای کیفیت ساخت‌وساز ایجاد و تقویت شود.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، مهدی جمالی‌نژاد در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به تشریح برخی از وظایف وزارت کشور در حوزه معاونت عمرانی پرداخت و اظهار کرد: معاونت عمرانی وزارت کشور مأموریت‌های بسیار سنگینی را برعهده دارد و ارتباط با اکثر دستگاه‌ها، سازمان‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه مسئولیت معاونت عمرانی وزارت کشور است.

وی افزود: مدیریت ۳۷ هزار دهیاری، ۱۲۸۴ شهرداری و ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر بر عهده معاونت عمرانی وزارت کشور است.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوعات متنوعی در معاونت عمرانی وزارت کشور قابل پیگیری است. به همین دلیل لزوم هم‌افزایی جامعه مهندسان و شهرداری‌ها برای ارتقای کیفیت ساخت‌وساز وجود دارد. همچنین بحث ضرورت برخط کردن خدمات مهندسی به‌خصوص مهندسان ناظر از دیگر اقداماتی است که قابلیت پیگیری دارد.

جمالی نژاد ادامه داد: لزوم گنجاندن ضوابط و مقررات طراحی و اجرا برای معلولان، برنامه‌ریزی و تداوم آموزش مهندسان دارای صلاحیت حرفه‌ای، افزایش نظارت‌ها، دقت در طراحی، استفاده از مصالح استاندارد، توجه به گزارش‌های تخلفات ساختمانی، کمیسیون ماده ۱۰۰ و مواردی از این دست همه در معاونت عمرانی وزارت کشور پیگیری می‌شود.

وی یادآورشد: به رغم تمامی راه حل‌هایی که مهندسان و متخصصان درپیش گرفتند اما مشکلات در حوزه ساخت و ساز و نظارت بر آنها به قوت خود باقیست.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: مهندسان در طول تاریخ در تمدن ایرانی – اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشتند و ضرورت دارد که در دوران معاصر این جایگاه تقویت شود.

کد خبر 382725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.