خسارت پنج هزار میلیاردی سیل به استان اصفهان

سمیرم_مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: خسارت سیلاب در استان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال بود که بیش از یک‌هزار میلیارد از این مقدار به این شهرستان مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، منصور شیشه فروش در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده این شهرستان با اشاره به خسارت سیلاب به بخش‌هایی از استان اصفهان اظهار کرد: ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض برای بازسازی خرابی‌های ناشی از سیل و کمک به آسیب‌دیدگان در سمیرم درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال بر اثر آبگرفتگی و سیلاب به استان اصفهان خسارت وارد شده که بیش از یک‌هزار میلیارد آن مربوط به شهرستان سمیرم است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اضافه کرد: ۵۵۵ فقره وام بازسازی مجموعا به ارزش ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مردم این شهرستان پرداخت شده است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: احداث واحدهای بنیاد مسکن در قالب ۱۲۰ واحد ساختمانی دو طبقه در این شهرستان در حال اجرا است و امیدواریم تا قبل از فرارسیدن فصل سرما تکمیل و به خسارت‌دیدگان سیل امسال تحویل داده شود.

وی با اشاره به کمک رهبر معظم انقلاب به خانوارهای خسارت‌دیده از سیل، یادآور شد: برای هر خانوار خسارت‌دیده از سیلاب بالغ بر هشت تن سیمان رایگان از سوی رهبر معظم انقلاب اختصاص پیدا کرده و در این شهرستان سوله بزرگ مرکز فنی و حرفه‌ای برای نگهداری این محموله‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تأکید کرد: لازم است اداره راه و شهرسازی و شهرداری سمیرم در یک هفته آینده یک قطعه زمین وسیع با در نظر گرفتن طرح تفصیلی شهر برای اختصاص به سایر خسارت‌دیدگان معرفی کنند تا احداث واحدها در آن محل نیز آغاز شود.

کد خبر 382713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.