واردات موبایل توسط اشخاص حقیقی قیمت‌ها را می‌شکند

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه و ثابت اصفهان گفت: واردات موبایل به بازار ایران توسط اشخاص حقیقی، قیمت‌ها را می‌شکند اما متاسفانه اجازه واردات موبایل به این افراد داده نمی‌شود.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، علت اصلی کاهش نسبی قیمت تلفن همراه در بازار را کاهش نرخ دلار دانست و اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار مناسب تر شده و خریداران توانسته اند تا حدودی نیاز خود را در بازار تلفن همراه برطرف کنند.

وی افزود: بازگشت قیمت تلفن همراه به نرخی که قبل از نوسانات در بازار دلار و سکه اعلام شده بود مشروط به بازگشت قیمت دلار به نرخ اولیه است. در صورتی که دلار به نرخ پیش از نوسانات خود بازگردد بازار تلفن همراه نیز از آن تبعیت خواهد کرد. قیمت گوشی در بازار ایران به صورت کامل از قیمت دلار تبعیت می کند و افزایش یا کاهش نرخ دلار به نوسانات در بازار موبایل نیز منجر می شود.

بازار موبایل ایران انحصاری است

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه و ثابت اصفهان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که اپل برای استفاده از مدل‌های تلفن همراه این برند در ایران لحاظ کرده، میزان خرید این نوع از تلفن‌های همراه در بازار کاهش یافته در حالی که قیمت آنها تغییری نکرده است.

خاطر نشان کرد: نسخه IOS اپلیکیشن‌های ایرانی توسط اپل تحریم شده اما توسعه دهندگان این نرم افزارها، خدمات خود را در سایت‌های نرم افزاری ادامه داده اند.

میر شمشیری اضافه کرد: مشکل اصلی بازار موبایل ایران این است که واردات در آن به صورت انحصاری و توسط شرکت های خصولتی انجام می‌گیرد و اشخاص حقیقی قادر نیستند واردات را انجام دهند. واردات موبایل به بازار ایران توسط اشخاص حقیقی قیمت ها را می شکند اما متاسفانه اجازه واردات موبایل به این افراد داده نمی شود.

وی ادامه داد: البته واردات موبایل به بازار ایران هم دردسر های زیادی دارد و بسیاری از وارد کنندگان موبایل در طول روند دریافت مجوز های لازم از فعالیت اقتصادی در این حوزه مایوس و پشیمان می شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه و ثابت اصفهان تصریح کرد: بازار موبایل انحصاری است، اگر این بازار رقابتی باشد و اجازه واردات برای همه فراهم باشد بی شک قیمت تلفن همراه در بازار کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 382709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.