با دیدن طبیعت، عادات بد را از خود دور کنید!

یافته‌های جدید نشان می‌دهد لذت‌بردن از فضای سبز حتی از پشت پنجره اتاق خواب، می‌تواند میل به عادات بد را در افراد کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وقت‌گذراندن در طبیعت، مزایای بسیاری برای سلامت روحی و جسمی دارد اما بررسی‌های جدید نشان می ‌هد دیدن طبیعت، حتی از پشت پنجره اتاق خواب نیز می‌تواند باعث سلامتی افراد شود و عادات بد را از آن‌ها دور کند. 

نتایج یک تحقیق که در سال گذشته انجام شد حاکی از این است که قدم زدن در طبیعت به کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس) کمک می‌کند و باعث می‌شود وضعیت روحی‌ افراد بهبود پیدا کند. گروهی از پژوهشگران دانشگاه "Plymouth" در انگستان، به منظور بررسی تاثیر وقت‌گذراندن در طبیعت بر کاهش عادات بد، داده‌های سلامت ۱۴۹ فرد با میانگین سنی ۲۱ تا ۶۵ سال را مورد بررسی قرار دادند.

از شرکت‌کنندگان سوالاتی در مورد زمان و نحوه وقت گذراندن در فضای سبز و همچنین شدت و میزان میل آن‌ها به عادات بد نظیر خودرن غذاهای ناسالم و اینکه چطور این موارد بر سلامت روانی آن‌ها اثر گذاشته است، پرسیده شد. محققان میزان دسترسی افراد به فضای سبز شخصی و فضاهای سبز عمومی را نیز بررسی کردند. یافته‌های جدید نشان داد میل انجام عادات بد در افرادی که به فضاهای سبز  دسترسی داشتند، کمتر از سایرین است.

همچنین افرادی که امکان دیدن فضای سبز را از محیط پیرامون منزل خود داشتند نیز مزایای مشابه را تجربه کردند. به گفته محققان، لذت‌بردن از فضای سبز و مشاهده درختان  حتی از پشت پنجره اتاق خواب، می‌تواند میل به عادات بد مانند خوردن غذای ناسالم، سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی را که اثرات بدی بر سلامتی افراد دارد به طور موثری کاهش دهد؛ این عادات بد ممکن است با گذر زمان منجر به مشکلات جدی مانند سرطان، چاقی و دیابت شود.

افرادی که نزدیک‌تر به طبیعت زندگی می‌کنند، فشار خون و  ضربان قلب پایین‌تری دارند و سلامت عمومی‌ آن‌ها نسبت یه سایر افراد در سطح مطلوب‌تری قرار دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Health & Place منتشر شده است.

کد خبر 382704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.