کاهش مشارکت اقتصادی مردم به دلیل نااطمینانی از آینده است

یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: کاهش روز افزون مشارکت های اقتصادی مردم نشان از ناامیدی آنها از فعالیت هاو آینده اقتصادی کشور دارد.

مصطفی ایمانی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشارکت های اقتصادی مردم در سال ۱۳۹۷ و ایفای نقش های مهم در نوسانات قیمتی، اظهار کرد: در شش ماهه دوم سال ۹۷ شاهد ورود بسیاری از سرمایه های مردمی به بازار ارز و طلا بودیم و این موضوع موجب شد تا مردم به نقش خود در بازار های مبادلاتی بیشتر توجه کنند.

وی افزود: با وجود حضور تعداد زیادی از سرمایه گذاران مردمی در بازار سکه و ارز و ورود سرمایه های کلان به این بازار تنها تعداد اندکی از سرمایه گذاران توانستند با شمّ اقتصادی خود پیروز این بازار شوند و دیگر سرمایه گذارانی که قصد کسب منفعت در این بازار را داشتند ضرر های قابل توجهی را متحمل شدند.

این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به کاهش حضور مردم در بازار در سه ماهه اول سال ۹۸ خاطر نشان کرد: پس از ورود حجم زیادی از سرمایه های مردمی به بازار ارز و سکه بسیاری از کارشناسان گمان می کردند که این ورود سرمایه به بازار در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد یافت اما مردم متوجه شدند که تنها کسانی می توانند از نوسانات بازار منفعت کسب کنند که اطلاعات دقیقی درباره آینده بازار داشته باشند.

حسین زاده اضافه کرد: در واقع این نتیجه گیری مردم پس از سرمایه گذاری های شان در بخش های اقتصادی و بازار های مهم همچون ارز وسکه منجر به تغییر ذائقه آنها برای سرمایه گذاری و کاهش انگیزه آنها برای کسب منفعت از طریق نوسانات اقتصادی شد.

وی ادامه داد: بی شک این تغییر ذائقه مردم برای مشارکت های اقتصادی و ترس از آینده بازار ها و عرصه های اقتصادی منجر به کاهش ارزش کلی چنین بازار هایی می شود در نتیجه دست دولت را برای اعمال سیاست های مختلف در  بازار ها را باز می کند.

کد خبر 382702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.