برگزاری لیگ برتر وزنه برداری بانوان از سال آینده/ مرادی در تمرین آسیب ندیده است

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری گفت: امیدوار هستیم در سال آینده لیگ بانوان را نیز برای اولین بار راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری در حاشیه دومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان و بزرگسالان بانوان کشور به خبرنگاران گفت: فعالیت بانوان در وزنه‌برداری نزدیک به دو سال است که آغاز شده و این مسابقات نیز دومین دوره‌ای است که در کشور برگزار می‌گردد. در سال اول به دلیل اینکه تعداد شرکت کننده‌ها پایین بود مسابقات سه رده مشترک سال گذشته در مشهد برگزار شد.

محسن جلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از مسابقات مشهد یک دوره مسابقات المپیاد در رده نوجوانان برگزار شد، علاقه مندی ها را بسیار افزایش داد. به همین دلیل در این مسابقات که رده جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، رشد کمی را ملاحظه می کنیم. همچنین تعداد شرکت کنندکان در این مسابقات نسبت به مشهد دوبرابر شده اند.

وی با بیان اینکه بخش بانوان علاقه مندی زیادی نشان می دهد و فدراسیون نیز در حال برنامه ریزی برای این بخش است، تصریح کرد: در چند ماه گذشته اردوها برای بانوان به هر شکل ممکن برگزار شده، اعزام ها نیز بدون اخلال صورت گرفت و بانوان به مسابقات آسیایی چین اعزام شدند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: از بانوان انتظار مدال نداریم چراکه قدرت های اصلی وزنه برداری بانوان در آسیا هستند، کشورهایی همچون چین، ژاپن و کره شمالی بسیار قوی هستند. فدراسیون بخش بانوان را حمایت خواهد کرد و المپیاد دیگری نیز در هفته اول شهریورماه در سنندج برگزار خواهد شد.

خلیلی افزود: امیدوار هستیم در سال آینده لیگ بانوان را برای اولین بار راه اندازی کنیم.

وی در پایان درباره وضعیت سهراب مرادی گفت: او درحال مداوا است و برای ادامه مراحل درمان به آلمان خواهد رفت. سهراب در حین تمرین مصدوم نشده و پس از تمرین و در حال سرد کردن آسیب دیده است. این وزنه بردار قطعا به مسابقات جهانی نخواهد رسید.

کد خبر 382700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.