حواشی بلای جان فدراسیون وزنه برداری

نائب رئیس فدراسیون وزنه‌ برداری گفت: متاسفانه زمانی که قدمی در بخش بانوان برداریم باید تمام جوانب آن از لباس گرفته تا برگزاری مسابقات را در نظر بگیریم. هر انتقاد منفی و غیر سازنده ما را به عقب بر می گرداند و باعث زیرسوال رفتن تلاش ها می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نائب رئیس فدراسیون وزنه‌ برداری در حاشیه دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی وزنه برداری بانوان در اصفهان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات کره شمالی در دو رده جوانان و نوجوانان، مسابقات کشورهای اسلامی، رقابت‌های غرب آسیا و همچنین تایلند را در پیش داریم.  برنامه ریزی ما بر روی رده نوجوانان بود و تمام برنامهریزیها در فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رسیدن به سکو در المپیک ۲۰۲۴ است.

بهار بهرامی ادامه داد: رسیدن به این هدف همکاری و هم یاری کلیه نهادها خصوصا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را می طلبد. در شهریورماه المپیاد استعدادهای نخبه را پیش رو داریم و در تلاشیم که بچه های نخبه را از این مسابقات شناسایی و وارد اردو کنیم.

وی مشکلات عمده وزنه برداری بانوان را کم تجربی مربیان دانست و خاطرنشان کرد: وزنه برداری بانوان دو سال است که تاسیس شده و نمی توان از مربیان آن انتظار داشت که ورزشکاران را به روی سکو بکشند. نیاز داریم که مربیان خارجی را وارد تیم ملی کنیم که این کار نیاز به بودجه از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد و یا اینکه اجازه دهند از تجربیات مربیان مرد به صورت مشاور و برنامه ریز در کنار بانوان استفاده کنیم.

نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره مربیان خارجی تصریح کرد: چند مربی را از کشورهای همجوار مانند ترکیه و آذربایجان زیرنظر داریم. با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون تازه برگزار شده، نیاز است که نشستی و هم اندیشی صورت بگیرد همچنین برنامه های خود را به وزارت ورزش اعلام کنیم تا مشخص شود به ما بودجه بدهند یا خیر.

بهرامی با بیان این نکته که بودجه فدراسیون وزنه برداری تنها چهار میلیارد در سال است، تاکید کرد: به خدمت گرفتن مربیان خارجی نیازمند تامین بودجه است. با توجه به اینکه رده بانوان نیز تازه تاسیس شده و مقامی نیز ندارند، طبعا هزینه کمتری برای آن خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه میزان تاثیرگذاری حواشی فدراسیون وزنه برداری بر عملکرد و برنامه ریزی های آن چقدر است، گفت: متاسفانه زمانی که قدمی در بخش بانوان برداریم باید تمام جوانب آن از لباس گرفته تا برگزاری مسابقات را در نظر بگیریم. هر انتقاد منفی و غیر سازنده ما را به عقب بر می گرداند و باعث زیرسوال رفتن تلاش ها می شود. به جای انتقاد اگر دوستان تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند بسیار بهتر خواهد بود.

نائب رئیس فدراسیون با اشاره به لباس تیم ملی افزود: لباس اکنون به تصویب وزارت وررش و همچنین فدراسیون آسیا نیز رسیده، اما فدراسیون جهانی هنوز پاسخی درباره تایید یا عدم تایید آن نداده است.

بهرامی استان های کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان را پیشرو در وزنه برداری بانوان دانست و توضیح داد: ۲۷ استان در مسابقات حاضر هستند و تقریبا کل کشور درگیر شدند. ضمن اینکه برگزاری المپیاد این رشته به توسعه آن نیز کمک بسیاری خواهد کرد و آمار ورزشکاران را بالا خواهد برد. به کلیه ادارات کل اجبار شده که در المپیاد نوجوانان تیم داشته باشند.

کد خبر 382697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.