آغازحفاری مکانیزه بخش غرب خط دو قطارشهری اصفهان از ماه آینده

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: از ماه آینده حفاری مکانیزه با استفاده از تی بی ام از غرب اصفهان «ایستگاه کهندژ» آغاز خواهد شد.

محمدرضا بنکدار در حاشیه بازدید رییس کل بانک مرکزی ایران از خط دوم قطارشهری اصفهان درگفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امیدوارم پیرو جلسه امروز مشکلات ارزی برای تأمین قطعات و ورود واگن های جدید به سیستم قطارشهری اصفهان رفع شود.

وی افزود: باورود واگن های جدید می توانیم سرفاصله زمانی حرکت رام های قطارشهری را به زیر۱۰دقیقه کاهش دهیم تا جذب سفر افزایش یافته و رضایتمندی مردم حاصل شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه عملیات احداث خط دو قطارشهری اصفهان از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: ایستگاه دارک درواقع شفت ورودی تی بی ام است که در دولاین حفاری تونل درحال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات حفاری تونل خط دو قطارشهری اصفهان از سمت شمال غرب به صورت دو تونل ۶.۵ متری به طول هشت کیلومتر تا ایستگاه امام علی درحال انجام است که از ماه آینده عملیات حفاری مکانیزه از غرب اصفهان و ایستگاه کهندژ نیز آغاز می شود .

بنکدار تصریح کرد: این تونل درمیدان امام علی به هم می رسد تا خطوط یک و دو تکمیل و جذابیت سفر را برای مردم افزایش داده و آن ها را از دود و ترافیک نجات دهد.

وی با تأکید براینکه نمی توان زمان دقیقی را برای بهره برداری از خط دوقطارشهری اصفهان اعلام کرد، گفت: با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت ها فعالیت برای احداث خط دو درحال انجام است و مباحث مالی آن با استفاده از اوراق مشارکت پیش می رود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: سال گذشته برای خط دوقطارشهری اصفهان ۵۰۰ میلیاردتومان، در سال جاری نیز ۵۰۰ میلیاردتومان و برای سال آینده ۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت پیش بینی شده تا سازه و سیویل خط دو را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ناوگان مورد نیاز برای خط دوقطارشهری اصفهان قراراست به صورت فاینانس انجام شود از این رو اگر مشکلات ارزی حل شود شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

کد خبر 382696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.