از بازداشت کارمندان وزارت بهداشت تا استخدام ۱۰۵ هزار معلم حق التدریس

بازداشت شماری از کارمندان وزارت بهداشت به دلیل تخلف در خرید کالا با ارز دولتی، استخدام بدون آزمون معلمان حق التدریس، ثبت بیش از ۲۹۹ هزار تولد طی سه ماهه نخست امسال و ماجرای مرگ یک کودک پس از تماشای برنامه عرصه جدید را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر ۱۲ ساله بابلی که در حال تقلید از حرکات نمایشی برنامه عصر جدید بود دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد.

اقدام این نوجوان هنگامی رخ داد که اعضای خانواده وی برای انجام کاری به بیرون از خانه رفته بودند و سهیل در خانه تنها بود اما پس از مراجعه به خانه با جسد حلق آویز فرزندشان مواجه شدند.

سهیل نصیرایی ساکن بابل بود به گفته خانواده‌اش وی با دیدن حرکات نمایشی در برنامه تلویزیونی عصر جدید قصد انجام این حرکات را داشته که به‌ دلیل نداشتن مهارت و آشنایی کافی با فنون ریسمان پروازی جان خود را از دست داد.
جسد قربانی برای تعیین علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شده است.

با ارز دولتی به جای فنر قلب، کابل برق وارد کردند

سعید نمکی وزیر بهداشت از بازداشت تعدادی از کارمندان این وزارت خانه خبر داد و گفت: حدود ۳ الی ۴ ماه است که اکیپ‌هایی را مأمور کرده‌ام که به صورت چراغ خاموش روی تک تک موضوعات درباره ارزهایی که گرفته شده و اینکه در کجا هزینه شده است و چه کسی مصرف کرده کار می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای واقعاً در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی کمک کرده‌اند عده‌ای هم تخلفاتی در این حوزه انجام داده‌اند که در حال پیگیری آنها هستیم و در این رابطه متاسفانه برخی افراد در سازمان غذا و دارو که با این افراد همراه بوده‌اند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.

نمکی ادامه داد: متأسفانه مواردی هم ارز دولتی برای واردات دارو و یا تجهیزات پزشکی دریافت کرده‌اند اما داروهای تاریخ گذشته وارد کرده‌اند که برخورد با آنها در دستور کارمان است. یا اینکه این افراد به جای استنت قلبی، کابل برق آوردند و بعد هم فرار کرده‌اند، اما بنده این قول را می‌دهم که با تمام وجود از اعاده حقوق بیت‌المال از هیچ چیز کوتاهی نخواهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از این کسانی که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز دولتی دریافت می‌کردند، قابل ردیابی نبودند، گفت: در حال حاضر خوشبختانه در حوزه تجهیزات پزشکی تا یک الی دو ماه آینده سامانه بروزی را خواهیم داشت که مشخص می‌کند هر فرد چقدر ارز گرفته و چه چیزی را باید وارد کند و هر روز این موضوع رصد خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر در رابطه با دارو هم ثبت و ضبط‌های نادرستی داشتیم که در حال حاضر داریم تک تک آنها را رصد می‌کنیم. خوشبختانه تعداد قابل توجهی از واردکنندگان و تولیدکنندگان درست عمل کرده‌اند، اما عده‌ای هم سوء استفاده کردند که قطعاً با آنها برخورد می‌شود.

آغاز رسیدگی به پرونده ۸ فعال محیط زیست

 غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه سه‌شنبه ۲۵ تیر از آغاز دادگاه فعالان محیط زیست خبر داد و گفت: در همین هفته در نوبت‌های صبح و بعدازظهر دادگاه امر رسیدگی را آغاز کرده است و متهمان در روزهای گذشته در دادگاه حاضر و تفهیم اتهام شدند.
 اسماعیلی از وصول نظرات کارشناسی و تخصصی مراجع ذی‌صلاح در حوزه‌های امنیتی به دادگاه متهمان این پرونده خبر داد و گفت: باید منتظر باشیم تا دادگاه رسیدگی‌ها را پایان برساند و داوری دادگاه را در ارتباط با این پرونده و سایر پرونده‌ها بپذیریم و گردن بنهیم.

استخدام معلمان حق التدریس و شرکتی بدون آزمون

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش  و پرورش گفت: آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای جذب در آموزش و پرورش نیازمند شرکت در آزمون استخدامی هستند.
وی افزود: مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی و معلمان شرکتی مشمول استخدام در آموزش و پرورش هستند، اما ظرفیت پذیرش این معلمان بر اساس جنسیت و نیاز هر استان و منطقه متفاوت خواهد بود.
وی تأکید کرد: این دسته از معلمان باید قبل از استخدام دوره آموزشی و توانمند سازی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
حسینی افزود: بیش از ۳۲ هزار معلم حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان را در ضمن تدریس خواهند گذراند.
وی گفت: بر اساس مصوبه پارسال مجلس شورای اسلامی آئین نامه استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی تدوین شده است و این دسته از معلمان به زودی ساماندهی خواهند شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ۱۰۵ هزار معلم مشمول مصوبه مجلس خواهند شد.
حسینی ادامه داد: تا مهر امسال بیش از ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که ۲۰ هزار معلم از طریق استخدام از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها، ۵ هزار نفر از نیروهای خدماتی و بقیه از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جایگزین معلمان بازنشسته خواهند شد.

ثبت بیش از ۲۹۹ هزار ولادت در سه ماه اول سال ۹۸

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمار ولادت در سه ماه اول سال ۹۸ اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت رخ داده است که ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ مورد پسر و ۱۴۴ هزار و ۴۸۳ مورد دختر بودند.

وی با بیان اینکه میزان عمومی ولادت در کشور ۱۷.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: پنج استان سیستان بلوچستان ۳۲.۷، خوزستان ۲۳.۳ درصد، خراسان رضوی ۲۰.۸ درصد، هرمزگان ۲۰.۷ درصد و خراسان جنوبی ۲۰.۷ درصد دارای بالاترین میزان ولادت بودند.

ابوترابی بیان کرد: همچنین کمترین میزان ولادت مربوط به ۵ استان گیلان ۱۰.۵ درصد، مازندران ۱۱.۹ درصد، البرز ۱۲.۷ درصد، مرکزی ۱۳.۱ درصد و سمنان ۱۳.۵ درصد بود.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های ثبت شده در سه ماه اول سال ۹۸، گفت: در این مدت ۹۱ هزار و ۴۰۶ مورد فوت ثبت شده است که ۵۱ هزار و ۸۶۳ مورد آن مردان و ۳۳ هزار و ۵۴۳ مورد زنان بوده اند.

ابوترابی با اشاره به علل اصلی مرگ و میر در این مدت گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۸ درصد، سرطان و تومور ۱۲.۱ درصد و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی ۹.۵ درصد از جمله دلایل اصلی مرگ و میرهای ثبت شده بوده است.

متهمی که به دست دوستانش کشته شد

سه فرد شرور که در جاده شوش به اهواز قصد فراری دادن یک متهم از دست ماموران پلیس را داشتند با تیراندازی به سمت ماموران این متهم را کشتند.

 دادستان عمومی و انقلاب شوش با تایید این خبرگفت: این حادثه ظهر امروز در کیلومتر پنج جاده شوش به اهواز رخ داد.

مصطفی نظری افزود: یک متهم ۳۵ ساله به همراه ماموران انتظامی اندیمشک در حال انتقال به اهواز بود که سه نفر از دوستان مسلح او در طول مسیر انتقال به خودروی پلیس تیراندازی کردند.

وی با بیان اینکه فرد متهم مورد اصابت گلوله مهاجمان قرار گرفت و کشته شد، اظهار داشت: هر ۲ خودروی سارقان و پلیس در این تعقیب و گریز واژگون شدند و یکی از ماموران پلیس مورد اصابت گلوله از ناحیه پا قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شوش افزود: متهمان پس از واژگونی خودرو فرار کردند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شده و سرنخ هایی نیز بدست آمده است.

سرانه مصرف لبنیات در ایران یک پنجم کشورهای غربی

رئیس دفتر تغذیه و بهبود سلامت وزارت بهداشت گفت:سرانه مصرف لبنیات در ایران یک پنجم کشورهای غربی است.

 زهرا عبداللهی رئیس دفتر تغذیه و بهبود سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان مصرف شیر و لبنیات در بین مردم ایران وجود ندارد، اما بر اساس مطالعات سبد غذایی و صنایع غذایی کشور میزان متوسط سرانه مصرف شیر و لبنیات مردم پایین‌تر از مقدار توصیه شده سبد غذایی است.
وی ادامه داد: متأسفانه قبل از افزایش قیمت لبنیات و به خصوص شیر، مردم روزانه ۱۹۰ گرم شیر و لبنیات مصرف می‌کردند و این در حالیست که توصیه سازمان‌های ذی‌ربط این است که باید هر فرد ایرانی حداقل ۲۵۰ گرم لبنیات مصرف کند و این بدان معنی است که مردم ایران روزی ۶۰ گرم کمتر از حداقل توصیه شده لبنیات و شیر مصرف می‌کنند و همین مسئله باعث بروز مشکلات مختلفی مثل پوکی استخوان و شکستگی‌های بی مورد ناشی از کمبود کلسیم و مصرف کم شیر و لبنیات در افراد ایجاد می‌شود.

رئیس دفتر تغذیه و بهبود سلامت تأکید کرد: بعد از افزایش مصرف شیر مطالعات سطح بازار نشان می‌دهد که مصرف لبنیات و شیر در سبد غذایی مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه کم رنگ شده و به لحاظ سلامتی مشکلاتی را برای این افراد ایجاد می کند.

کد خبر 382669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.