تشکیل کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان از تشکیل کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، نشست شورای سیاست‌گذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی اصفهان با حضور سید حسن قاضی عسگر معاون امور اقتصادی استانداری، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان و مسئولین کمیته های این شورا در محل استانداری اصفهان تشکیل شد.

در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به عبور از مرحله اول رشد گردشگری در استان ، کمیته شناسایی بازارهای هدف گردشگری اصفهان در راستای دستیابی به توسعه پایدار در استان اصفهان (با حضور گردشگرانی از کشورهای جدید) شروع به فعالیت کرده است.

الهیاری ادامه داد: در این کمیته که با هماهنگی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در استان اصفهان تشکیل شده، شاخصه هائی چون رتبه بندی کشور های هدف و کمی سازی و کیفی سازی کشورهای هدف، مطابق با توانمندی های مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است.

همچنین محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در رابطه با چگونگی تشکیل این کمیته، اظهار کرد: با توجه به نیاز های جدید گردشگری اصفهان،در راستای شناسایی کشور های جدید گردشگری از یک سو و مواجهه با تحریم های ناعادلانه از سوی دیگر، "کمیته تورهای ورودی" متشکل از مدیر کل و مسئولان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، فعالان گردشگری استان در حوزه های؛ راهنمایان گردشگری، جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین سایر نهادها و ارگان های دولتی ذی مدخل در حوزه گردشگری تشکیل شده است.

یارمحمدیان ادامه داد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده در این کمیته: کشورهای جدید هدف گردشگری اصفهان در پنج هسته اولیه شناسایی و تقسیم بندی شده با این وصف این هسته ها پس از پیشرفت فعالیت های کمیته ها می توانند به زیر مجموعه های جزئی تر و تخصصی تر تبدیل شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در رابطه با این هسته‌ها گفت: کشور های جدید هدف گردشگری اصفهان در پنج هسته شامل هسته اول "کشور های اروپایی"، هسته دوم "کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا" شامل "چین"،" ژاپن "و" کره "، هسته سوم شامل "روسیه" و کشورهای حوزه"قفقاز"،هسته چهارم" کشور های عربی  شامل "کشورهای حوزه خلیج فارس" و سایر کشورهای عربی و هسته پنجم شامل کشور "ترکیه" (با توجه به مراودات خوب ایران و به ویژه اصفهان با ترکیه) است.

کد خبر 382666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.