انتظار ریزش یا رشد هیجانی در بازار بورس نداریم

یک کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت: با این‌که بر اساس متغیرهای موجود، انتظار رشد تند و تیزی را در بازار بورس نداریم، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، میان بازارهای موازی، سرمایه گذاری در بازار بورس است.

کورش شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارزش حال حاضر بورس ایران پتانسیل رشد دارد اما باید عوامل اقتصادی مانند نرخ بهره سپرده‌ها و وام‌های بانکی، بهره‌ وری اقتصاد، صادرات شرکت‌ها و... تعدیل شود تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد؛ با این وجود در شرایط حاضر، معاملات خوبی در بورس انجام می‌شود؛ انتظار ریزش یا رشد هیجانی در بازار نداریم.

وی افزود: با اینکه بورس اوراق بهادار تهران با توجه به متغیرهای اخیر خود، رشد تند و تیزی نخواهد داشت، باز هم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بازارهای موازی، سرمایه گذاری در سهام است.

مدیرعامل سبدگردان پاداش سرمایه خاطرنشان کرد: بازار بورس باید گزینه اول سرمایه‌گذاری باشد. به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان سرمایه گذاری مستقیم انجام ندهند و با استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبدگردان، اقدام به سرمایه گذاری در بازار بورس کنند تا بتوانند ضمن جلوگیری از ضرر و زیان سرمایه گذاری، از منافع آن نیز بهره‌مند شوند.

شمس همچنین درباره علت شکستن رکورد بیشترین تقاضا برای سهام پتروشیمی نوری در عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران گفت: این شرکت یکی از پتروشمی‌های خوب زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس بوده که با توجه به تعداد سهام مورد عرضه و همچنین با توجه به این که در یک‌سال اخیر تبلیغات مناسبی برای بورس اوراق بهادار صورت گرفته و سرمایه گذاران نیز از بازده بورس منتفع شده بودند، در عرضه اولیه بیشتر شرکت کرده و رکورد جدیدی را در بورس تهران به ثبت رساندند.

کد خبر 382663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.