احتمال صاعقه و سیل در برخی نقاط ایران

به هموطنان در این مناطق توصیه شده است برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، همچنین احتمال جاری شدن سیلاب موقت، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها همچنین در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شامگاه سه شبانه‌روز آینده، به سبب رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت احتمال رخداد صاعقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط کشور وجود دارد، از همین رو به هم‌وطنان توصیه شده است از تردد و استقرار در مناطق مرتفع، کوهپایه‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به‌ویژه ارتفاعات آن، شرق فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، مرکزی، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال خراسان شمالی رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

همچنین این شرایط روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به‌ویژه ارتفاعات آن، شرق فارس و پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به ویژه ارتفاعات آن و شرق فارس رخ خواهد داد.

بر این اساس به هموطنان در این مناطق توصیه شده است برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، همچنین احتمال جاری شدن سیلاب موقت، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها همچنین در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 382662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.