شناسایی ۴۵۰ محل مشکوک به استخراج ارز دیجیتال در اصفهان

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: تا کنون ۴۵۰ محل مشکوک به نصب دستگاه ماینر در شهرستان های استان اصفهان توسط شرکت توزیع برق این استان شناسایی شده که در صورت صحت وجود تجهیزات استخراج رمز ارز ، انشعاب برق آن محل قطع و تجهیزات مربوطه توسط نیروی انتظامی جمع آوری می‌شود

امیر رمضانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استفاده از انشعاب برق برای استخراج ارز دیجیتال ، از مصادیق تغییر کاربری محسوب شده و در صورت شناسایی، انشعاب برق آن محل قطع و دستگاه و تجهیزات مورد استفاده توسط نیروی انتظامی ضبط می شود .

وی افزود: مراجعه به محل‌های مورد نظر با حضور نمایندگانی از شرکت توزیع برق، دادستانی و نیروی انتظامی انجام می گیرد .

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان یادآور شد : استفاده از تجهیزات ماینینگ از لحاظ آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، از مصادیق تغییر کاربری و استفاده غیر مجاز از انشعاب بوده و منجر به قطع موقت انشعاب خواهد شد.

رمضانی در خصوص اقدام انجام شده در این راستا گفت: روز دوشنبه ۲۵ تیرماه شرکت توزیع برق استان اصفهان طی هماهنگی با دستگاه قضایی و سایر دستگاه های مرتبط با موضوع، اقدام به قطع برق تعدادی مشترک دارای دستگاه استخراج ارز دیجیتال نمود که این مشترکان از طریق گزارشات مردمی یا داده کاوی انجام گرفته شناسایی شده و در حدود ۷۰۰ کیلو وات مصرف برق داشته اند.

وی افزود: در این اقدام ۴۰۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و جمع آوری و تحت عنوان کالای قاچاق به مراکز انتظامی انتقال داده شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به دلیل مصرف برق فراوان، نقش مؤثری در افزایش پیک بار در ماه های گرم سال داشته و این موضوع غالباً موجب تشدید خاموشی های ناشی از کمبود نیرو در مناطق صنعتی است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به ارزش ریالی تجهیزات جمع آوری شده، اظهار کرد: ارزش تقریبی دستگاه‌های جمع آوری شده حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 382657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.