مجتمع‌های صنفی در اطراف رینگ چهارم راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از رشد افقی در کنار رینگ چهارم جلوگیری خواهیم کرد و به این منظور مجوز ساخت واحدهای تجاری و مسکونی را در این محدوده تایید نمی‌کنیم و تمایل داریم مجتمع‌های صنفی را در این مناطق راه‌اندازی کنیم.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبار استانی و ملی برای رینگ چهارم ترافیکی از اصلی‌ترین مشکلات این پروژه است، اظهار کرد: از این رو شهرداری برای آزادسازی اجرای این طرح با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه شرق اصفهان سال‌ها با مشکلاتی از جمله آلودگی هوا و ترافیک دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: برای حل این مشکل راه‌اندازی رینگ چهارم ترافیکی را در دستور کار قرار دادیم؛ در این مسیر میدان جوان، میدان نقشینه، میدان عاشق اصفهانی، سه راه عاشق اصفهانی و سایر مسیرهای منتهی به میدان تاکسیرانی که ترافیک غیرقابل تحملی داشتند را بررسی و راهکارهای حل این مشکل را بررسی کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با احداث رینگ چهارم ترافیکی می­‌توانیم گام اساسی برای محرومیت‌زدایی از مردم شمال شرق اصفهان و رفع مشکلات توسعه این شهر برداریم، چرا که یکی از عوامل توسعه نیافتگی در این منطقه ترافیک زیاد و آلودگی هوا و محیط زیست بود.

وی اظهار کرد: از رشد افقی در کنار رینگ چهارم جلوگیری خواهیم کرد و به این منظور مجوز ساخت واحدهای تجاری و مسکونی را در این محدوده تایید نمی‌کنیم و تمایل داریم مجتمع‌های صنفی را در این مناطق راه‌اندازی کنیم.

معین تاکید کرد: در نظر داریم برای مشاغلی مانند تراشکاری، مکانیکی و صافکاری بتوان مجموعه‌هایی را ایجاد کرد که این مشاغل در آن خدمات ارائه دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا پایان دوره پنجم شورای شهر اصفهان رینگ چهارم به بهره برداری می‌رسد؟ گفت: با توجه به اینکه اهمیت این پروژه برای ما زیاد است، سعی می­‌کنیم تا پایان سال در بخش‌هایی از پروژه رفع ترافیک را اعمال کنیم. البته حد فاصل کارخانه قند تا پل شهید اردستانی پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌­رسد، چرا که آزاد سازی اراضی آن زمان­بر و نیازمند ساماندهی است.

کد خبر 382655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.