۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
به بهانه خداحافظی ایکرِ مقدس

ایکر کاسیاس اسطوره اسپانیایی فوتبال روز گذشته کفش هایش را آویخت و از مستطیل سبز خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایکر کاسیاس یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ جهان است، او دوران حرفه‌ای خودش را سال ۱۹۹۸ با حضور در تیم سوم رئال مادرید آغاز کرد و در این تیم ۲۶ بازی انجام داد و رفته رفته به تیم کاستیا (تیم دوم رئال) منتقل شد و در آن تیم هم رشد کرد و با اتمام فقط ۴ بازی به تیم اصلی کهکشانی‌ها منتقل شد.

کاسیاس از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در تیم مادریدی توپ زد و روزها، ماه‌ها و سال‌های تلخ و شیرینی را سپری کرد، انواع و اقسام جام‌های معتبر را برنده شد و در کارنامه ورزشی خود ثبت کرد.

در کنار موفقیت‌های کم نظیر در عرصه‌ی باشگاهی، ایکر در تیم ملی هم فوق‌العاده بود. او حضور در رده ملی را از سال ۱۹۹۶ با زیر ۱۵ ساله‌ها آغاز کرد و به ترتیب همه رده‌های سنی را طی کرد تا سرانجام در سال ۲۰۰۰ به پیراهن تیم اول ماتادورها (اسپانیا) رسید.

این دروازه‌بان خوش استایل، در تیم ملی زیر نظر مربیان مختلفی کار کرد اما اوج خوش شانسی او حضور "ویسنته دل بوسکه" به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا بود؛ دل بوسکه سابقه همکاری با رئال را داشت. کار کردن با دل بوسکه باعث شد کاسیاس با لاروخا، قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ را تجربه کند.

کاسیاس تیم ملی از لحاظ بازی پر افتخارترین است، آن هم با تعداد ۱۶۷ بازی اما با این وجود پس از برکناری دل‌بوسکه از نیمکت اسپانیا ایکر هم از تیم ملی آرام آرام کنار گذاشته شد و توسط مربیان بعدی به تیم ملی دعوت نشد.

اما جدا از بحث تیم ملی، اوضاع برای ایکر مقدس در مقطعی خوب پیش نرفت، وقتی که سال ۲۰۱۳ در جریان بازی برگشت کوما دل ری مقابل والنسیا که در ورزشگاه مستایا برگزار می‌شد، "آلوارو آربلوا" به اشتباه باعث شکستگی دست کاسیاس شد و او را سه ماه خانه نشین کرد.

همان مصدومیت سرنوشت این دروازه‌بان را عوض کرد، درگیری با مورینیو باعث شد تا جایگاه ایکر درون چهارچوب به دیگو لوپز برسد و او آرام آرام به یک نیمکت نشین ثابت تبدیل شد، پس از مورینیو، مربیان بعدی هم خیلی کم از کاسیاس استفاده کردند و این باعث شد تا اسطوره لوس‌بلاکوس در میان بی مهری هواداران و رئیس باشگاه، با چشمانی اشکبار از جمع سفید پوشان جدا شود.

سال ۲۰۱۵ کاسیاس به پرتوی پرتغال پیوست و دوران خوبی را سپری کرد اما ناگهان دچار سکته قلبی شد و راهی بیمارستان شد، اما خبری که پزشکان به کاسیاس دادند بسیار تلخ بود چرا که به او گفته شد باید برای حفظ سلامتی خود از فوتبال صرف نظر کند.

او پنج بار در پنج سال پیاپی بهترین دروازه‌بان جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شده است. وی سه بار نامزد بهترین بازیکن سال اروپا شد.. از ژوئیه سال ۲۰۱۰ ایکر به جمع بازیکنانی پیوسته ‌است که توانسته تمام افتخارات ملی و باشگاهی را کسب کند. همچنین دارای رکورد ۱۰۰ کلین شیت با تیم ملی اسپانیا و ۲۵۹ کلین شیت با تیم رئال مادرید است.

و این‌گونه بود که دوران درخشان ایکر کاسیاس که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ است، پایانی تلخ داشت و در سن ۳۸ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

کد خبر 382646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.