سهم کاراته اصفهان در مدال های کشوری زیر یک درصد!

مرحله اول مسابقات قهرمانی کشور موسوم به کاراته وان بعد از سه روز رقابت نفس‌گیر، شامگاه یک شنبه ۲۳ تیرماه به پایان رسید و سهم اصفهان از ۱۰۸ مدال توزیع شده تنها یک برنز بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین مرحله از مسابقات قهرمانی کشور موسوم به کاراته وان در چهار رده سنی و در سه بخش کومیته انفرادی، کاتا انفرادی و تیمی طی سه روز با حضور هزار و ۹۰۷ کاراته کا به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد که در پایان ۲۷ مدال طلا، ۲۷ نقره و ۵۴ مدال برنز توزیع شد.

اصفهانی ها که با ۱۱۱ کاراته کا در این مسابقات  شرکت کرده بودند تنها به یک مدال برنز که توسط محمد فیاضی در وزن ۸۴ کیلوگرم رده سنی امید به دست آمده بود، بسنده کردند تا سهم زیر یک درصد از مدال های توزیع شده را داشته باشند.

اما در این بین آنچه جالب است آن است که اصفهانی که زمانی قطب کاراته ایران بوده است چه شده که دیگر در رده سنی و بخش کومیته و کاتا مقام های جسته و گریخته کسب می کنند؟ می توان عنوان کرد که اصفان سهم اندکی در کاراته ایران دارد!!

اصفهانی ها در رده نونهالان ۲۵ نوجوانان ۲۸ جوانان ۴۲ و امید ۱۶ شرکت کننده داشته اند اما نکته جالب توجه این است که زمانی اصفهان در بخش کاتا انفرادی و تیمی، ملی پوشان زیادی داشته است اما در این دوره از مسابقات در مجموع ۴ رده تنها ۱۰ نفر در کاتا انفرادی ثبت نام کرده اند و به مدال نرسیدند.

باتوجه به اینکه "علی دوانیان" از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال به‌عنوان سرپرست هیئت کاراته استان معرفی شده و باید ظرف مدت حداکثر ۳ ماه مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کرد و با وجود دو بار ثبت نام از کاندیداها اما هنوز خبری از انتخابات نیست.

هرچند مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان عدم ارسال ابلاغ کتبی مبنی بر تعیین تکلیف ثبت‌نام از افراد بازنشسته در انتخابات هیئت‌ها را دلیل طولانی شدن روند برگزاری انتخابات چند هیئت ورزشی استان دانسته‌اند اما دود این مشکل به چشم ورزش اصفهان رفته و کاراته اصفهان که چند سالی است از دوران اوج خود فاصله گرفته در این روزها وضعیت بلاتکلیفی را تجربه می‌کند و شاید برای برگشتن این رشته ورزشی به روزهای اوج خود باید زمان زیادی را برای بازسازی بگذراند.

کد خبر 382636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی . مردانی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    خسته نباشی هیات جان ..غیر ازین اگر بود باعث تعجب بود .. خدا رو شکر بین استانهای مدال آور با لرستان ۲۱ شدیم ......