تعداد بیکاران اصفهان افزایش ندارد

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: علی رغم تعطیلی کارگاه ها و صنایع تولیدی در استان اصفهان با افزایش بیکاران مواجه نبوده‌ایم و آمار تأمین اجتماعی در این زمینه قابل استناد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد گورابی ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود که به مناسبت روز تأمین اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: این میزان ۶۶ درصد از جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ هزار نفر از مستمری بگیران کشور در استان اصفهان هستند، اضافه کرد: همچنین در استان اصفهان ۲۵ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان هزینه روزانه تأمین اجتماعی در استان اصفهان را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که منابع استان اصفهان ۲۰ میلیارد تومان است و در زمینه منابع مالی دچار کمبود نقدینگی هستیم.

وی با بیان اینکه بدهی همه مراکز غیردولتی را پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: این بدهی‌ها به صورت تهاتر پرداخت شده است.

گورابی مطالبه تامین اجتماعی از کارفرمایان استان اصفهان را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای دریافت این مطالبات تقسیط داشته‌ایم ضمن اینکه بسته حمایتی از تولید را نیز فراهم کرده‌ایم که پرداخت بیمه بیکاری نیز شامل این بسته می‌شود.

مطالبه ۱۳۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی از کارفرمایان

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبه ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه است، افزود: در این خصوص بسته‌های تشویقی داشته‌ایم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان استفاده از فناوری‌های نوین را از موارد در دستور کار سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شد که در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری را با ارسال الکترونیکی اسناد کاهش دادیم.

گورابی در خصوص خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: خدماتی از جمله صدور ، تمدید دفترچه، مشاهده سوابق،بازرسی‌های انجام شده و برخی از امور مستمری بگیران به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه خبرنگاران در استان اصفهان پیگیری شده است، افزود: در حال حاضر تنها کسانی که تا قبل از سال ۹۷ بیمه شده اند امکان تحت پوشش قرار گرفتن را دارند و در حال حاضر منابع مالی برای اضافه کردن بیمه شده جدید در این زمینه نداریم؛ اما چنانچه خبرنگاری نامه از وزارت ارشاد داشته باشد امکان بیمه کردن وی وجود دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان بزرگترین مطالبات تامین اجتماعی را ریسندگی و بافندگی کاشان، شرکت پلی اکریل و اتوبوسرانی اصفهان دانست و ادامه داد: امکان تهاتر با مراکز دولتی برای دریافت مطالبات را نداریم اما برای مطالبات غیر دولتی امکان تهاتر نیست و باید نقدی تسویه شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در خصوص وضعیت بیمه بیکاری در اصفهان اظهار کرد: علی رغم تعطیلی کارگاه ها و صنایع تولیدی در استان اصفهان با افزایش بیکاران رو به رو نبوده‌ایم و آمار تأمین اجتماعی در این زمینه قابل استناد است.

کد خبر 382628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.