مذاکره با بانک چینی مسدود کننده حساب اشخاص ایرانی ادامه دارد

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: در حال مذاکره با طرف‌های چینی در مورد مشکلات مسدود شدن حساب اشخاص ایرانی در بانک کونلون چین هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا پناهی امروز -سه شنبه ۲۵تیرماه-  در جلسه رییس کل بانک مرکزی با فعالان اقتصادی استان اصفهان، اظهار کرد: جلسات متعددی با بانک کونلون چین برگزار شد که نتیجه آن حل برخی مشکلات بود اما از آنجا که مشکلات باقی مانده همچنان پابرجاست، حل آن را به صورت جدی با طرف چینی تحت مذاکره داریم.

وی گفت: یکی از سیاست‌های بانک مرکزی اختصاص بیشترین وقت برای تعامل با فعالان اقتصادی است و سعی بر این بوده تا نظر آنها در دستورالعمل‌های بانک مرکزی اعمال شود.

معاون ارزی بانک مرکزی خاطر نشان کرد: صادرات و تولید ارزشمند است اما نتیجه آن باید در کشور مشخص باشد. سایه نفت نیز باید از سر اقتصاد و تجارت خارجی کشور برداشته شود.

پناهی افزود: درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی باید توان تامین ارز واردات کشور را داشته باشد.

وی همچنین در خصوص مسئله مالیات برای صادرکنندگان ریالی گفت: در یکی از دستورالعمل‌های صادرشده توسط بانک مرکزی، صادرکنندگان ریالی به کشورهای افغانستان و عراق در سامانه ای که در همین خصوص ایجاد شده اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و این اطلاعات ثبت شده مورد نظر قرار خواهد گرفت.

 معاون ارزی بانک مرکزی ادامه داد: در جلساتی که با سازمان امور مالیاتی برگزار شد، مقرر گردید دسترسی سیستمی برای سازمان امور مالیاتی توسط بانک مرکزی ایجاد شود و سازمان امور مالیاتی تا تاریخ ۳۱ تیرماه با دریافت اطلاعات لازم در خصوص فعالیت صادرکنندگان، برای مالیات آن اقدام کند.

پناهی خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای تولیدکنندگان خوشنامی است، هرچه فعالیت اقتصادی شفاف تر شود، تولید کنندگان واقعی بهتر می‌توانند از شرایط استفاده کنند.

کد خبر 382627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.