با شهرداری برای ساخت بیمارستان مرحوم نوربخش تعامل می‌کنیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در خصوص بیمارستان دوم تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: قصد داریم این بیمارستان که ساخت آن در دوره مدیریت گذشته تعهد شده است و با نام مرحوم نوربخش نامگذاری می‌شود هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعتصام پور ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت روز تأمین اجتماعی با بیان اینکه هزینه های درمان در کشور و به تبع آن در اصفهان افزایش یافته است، اظهار کرد: هزینه درمان در استان اصفهان در سال ۹۲ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که شاهد افزایش چشمگیر این هزینه ها بوده‌ایم.

وی راهکار کاهش هزینه های درمان را ایجاد گفتمان دانست و افزود: این اقدام باید در سطح کلان انجام شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه طی دو هفته اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از تامین اجتماعی را پرداخت کردیم، ادامه داد: در مجموع در سال جاری ۴۸۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: توسعه فضاهای اورژانس، زایمان و بخش نوزادان از اقدامات صورت گرفته در بخش درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از ابتدای سال جاری بوده است.

متخصص کودک کم داریم

اعتصام پور با بیان اینکه در حوزه تامین پزشکان متخصص کودکان دچار مشکل هستیم، افزود: در این زمینه به دنبال برطرف کردن کمبودها هستیم.

وی با بیان اینکه تشکیل میز خدمت برای بازنشستگان و افراد بالای ۶۵ سال را در دستور کار داریم، گفت: ظرفیت این میزها کم است و تنها امکان ارائه خدمت به این سنین را دارد.

اعتصام پور با بیان اینکه هدف ما حرکت به روی جلو است، گفت: ما باور داریم خودمان باید خودمان را اصلاح کنیم و این هدف را ادامه خواهیم داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه باید به نگاه کارشناسی اهمیت داده و پیشگیری را بر درمان ترجیح دهیم، گفت: رسانه ها بایدگفت و گو در این زمینه را در جامعه ترویج دهند تا شاهد توسعه باشیم.

وی بدهی به مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی را در مجموع ۶۱۹ میلیارد تومان تا پایان فروردین امسال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۷۴ میلیارد تومان بدهی به مراکز دانشگاهی و ۳۴۵ میلیارد تومان به مراکز غیر دانشگاهی است.

افزایش ۴.۲ درصدی مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی

اعتصام پور با بیان اینکه در سال ۹۷ برای ویزیت سرپایی بیش از ۶۶ میلیون و ۵۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی بوده است، افزود: این میزان نسبت به سال ۹۶ حدود ۴.۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با ۲۹ مرکز درمانی ۸.۳ درصد از کل ویزیت را به خود اختصاص داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تعداد تخت فعال مراکز بستری تامین اجتماعی استان اصفهان را ۹۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۹۷۷ هزار و ۹۴۰ بیمار در این تخت ها بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۹ هزار و ۷۹۳ عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی  انجام شده است، افزود: بیشترین اعمال با ۲۲ هزار و ۶۱۴ مورد در بیمارستان شریعتی بوده است.

اعتصام پور با بیان اینکه پزشکان متخصص در همه مراکز درمانی تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در خصوص متخصصان در مراکز درمانی در برخی موارد از دانشگاه علوم پزشکی نیز پیشی گرفته‌ایم.

نوبت‌دهی تلفنی دارای اشکال است

وی با بیان اینکه در حوزه نوبت دهی تلفنی به بیماران مشکل داریم، گفت: تنها ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی استان در خدمت تامین اجتماعی است و از این رو تنها امکان قبول ویزیت ۱۲ بیمار در هر ساعت را داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در خصوص بیمارستان دوم تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: قصد داریم این بیمارستان را که ساخت آن در دوره مدیریت گذشته تعهد شده است و با نام مرحوم نوربخش نامگذاری می‌شود هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: البته اولویت ما تامین منابع مالی است و سعی داریم با مشارکت بخش خصوصی و همراهی شهرداری این پروژه را اجرایی کنیم.

کد خبر 382626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.