تشکیل بیش از ۲۵۰۰ باشگاه کتابخوانی در استان اصفهان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کارگاه‌های پیشین به صورت متمرکز در اصفهان برگزار می‌شد و مربیان آن‌ها تا کنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ باشگاه تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایمنا، اصغر مختاری، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز_ سه شنبه ۲۵ تیر ماه_ در حاشیه کارگاه آموزشی چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان بر گزار شد؛ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی پنج سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح‌ها و پروژه‌هایی را دنبال می‌کند که در راستای ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فعالیت می‌پردازد. جام باشگاه‌های کتابخوانی،پایتخت کتاب ایران، روستای کتاب دوستدار ایران و طرح‌های تابستانه از جمله این طرح‌هاست. 

وی افزود: طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این طرح در سنین کودک و نوجوان اجرا می‌شود و مقطع بسیار مناسبی برای توسعه کتاب و کتابخوانی است. این طرح‌ها با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفری ایجاد می‌شود که این مسئله خود باعث تقویت کار تیمی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته در استان اصفهان شاهد تشکیل بیش از دو هزار و ۵۰۰ باشگاه بودیم که منجر به کسب رتبه نخست در کشور شد. پس از پایان کارگاه کتابخوانی شاهد یک رقابت استانی و پس از آن رقابت کشوری خواهیم بود. در المان‌هایی مانند فیلم موبایلی برتر، نویسنده برتر و کتاب برتر که برای انتخاب برترین استان انتخاب شده بود استان اصفهان موفق به کسب رتبه‌های برتر در این زمینه‌ها شده است.

مختاری افزود: از سوی دیگر این کارگاه‌ها باعث به وجود آمدن جریانی می‌شود تا کتاب و کتابخوانی افزایش یابد و باعث توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور شود.

وی در خصوص کارگاه‌های پیشین جام کتابخوانی کودکان و نوجوانان گفت: کارگاه‌های پیشین به صورت متمرکز در اصفهان برگزار می‌شد. مربیان کارگاه‌های پیشین تا کنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ باشگاه تشکیل داده‌اند. در سال جاری کارگاه‌ها را در شهرستان‌های دیگر شامل چادگان، شهرضا، نایین و نطنز برگزار کرده‌ایم. در شهرستان‌های همجوار به صورت مشترک برگزار کردیم تا تعداد شرکت کنندگان کمتر باشد و نتیجه بهتری دریافت کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: پس از آموزش مربیان، به مدارس و مراکز کودکستان می‌روند و تیم‌های ۱۴ نفره تشکیل می‌دهند و به خوانش، تجزیه و تحلیل کتاب می‌پردازند و پس از آن کودکان را برای رقابت‌های کشوری آماده می‌کنند.

کد خبر 382624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.