بهره‌برداری از بخش شمالی تقاطع اردستانی تا پایان امسال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: بخش شمالی تقاطع اردستانی و اتصال به بلوار فرزانگان تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و پروژه نصف جهان نیز مهرماه ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر صبح امروز_سه شنبه ۲۵ تیرماه ۹۸_در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری، اظهار کرد: رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر و مابقی آن در محدوده چند شهر همجوار واقع شده و با محوریت شهرداری اصفهان در حال احداث است. 

وی با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر از طول رینگ حدفاصل کمربندی سپاهان‌شهر تا کمربندی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال بهره‌برداری است و بخش‌هایی از آن نیز باید تعریض شود، افزود: یک و نیم کیلومتر از رینگ چهارم در پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان واقع شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در این پروژه پنج هزار مترمربع آزادسازی در مرحله نهایی شدن است و در محدوده حدفاصل پروژه نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی نیز ۲۲۰ هزار مترمربع در حال آزادسازی است.

وی از پیشرفت ۱۲ درصدی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد و افزود: طول حلقه حفاظتی در این محدوده یک و نیم کیلومتر است که دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت است، گفت: عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.   

مظفر ادامه داد: هزینه اجرایی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان ۹۸۰ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که در مجموع تمام هزینه‌های پروژه یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دو کیلومتر از مسیر رینگ چهارم در پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی که محل اتصال به بلوار فرزانگان تا میدان تاکسیرانی است، واقع شده و تاکنون ۱۸۰ هزار متر مربع آزادسازی آن انجام و ۵۰هزار مترمربع درحال نهایی شدن است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۵۶ درصدی پروژه بلوار فرزانگان خبر داد و تصریح کرد: فاصله پروژه اردستانی تا بلوار فرزانگان چهار و نیم کیلومتر از مسیر رینگ چهارم را تشکیل می‌دهد که ۱۳۰ هزارمترمربع آن در حال آزادسازی است.

وی با بیان اینکه مسیر رینگ چهارم حدفاصل از اتوبان معلم تا میدان استقلال به طول ۱۰ کیلومتر در مرحله مطالعات قرار دارد، گفت: در مجموع ۶۲ درصد رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان در مرحله بهره‌برداری، ۲۰ درصد در مرحله احداث و ۱۸ درصد در مرحله آزادسازی است.

مظفر اظهار کرد: برای تکمیل رینگ چهارم باید هماهنگی لازم بین شهرداری‌های شهرهای در مسیر پروژه انجام شود.

وی افزود: درحال حاضر تمام کارگاه‌های معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان فعال و پروژه‌هایی همچون احداث پایانه درون شهری صفه، پایانه قدس، ساختمان‌ توانمندسازی و خیابان‌سازی‌ها درحال انجام است و البته باید نقدینگی آنها تأمین شود تا تعهدات به پیمانکاران نیز در زمان مقرر پرداخت شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرعت آسفالت معابر در شهر کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود قادر به تأمین قیر نیستیم.

کد خبر 382619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.