توجه ویژه بهزیستی به شفافیت/ وظایف بهزیستی ۹ برابر شده است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در چکیده گام دوم برای بهزیستی شفافیت جایگاه مهمی دارد به همین منظور از پایان سال ۹۷ بهزیستی استان به طور جدی موضوع شفافیت را پذیرفته و تلاش می‌کنیم در مسیر تحقق آن حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی " بهزیستی در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی" است.

وی با اشاره به اینکه این شعار اشاره مستقیمی به بیانیه گام دوم مقام رهبری دارد، افزود: بیانیه گام دوم به عنوان تکلیفی برای همه مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌هاست و در این بیانیه بسیاری از مسائل، منطبق با وضعیت کنونی جامعه به خصوص در حیطه اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در سازمان بهزیستی شاید در جایی که انتظار داریم نیستیم، تصریح کرد: اگرچه در نقطه ایده‌ال نیستیم اما باید بپذیریم ۲۰ واحد مسئولیتی که در سال ۵۸ به بهزیستی سپرده شد در برنامه ششم کنونی به بیش از ۱۸۰ ریزفعالیت افزایش یافته است که با رشدی ۹ برابری در ۴۰ سال روبه‌رو بوده است.

وی با ابراز خرسندی و پرافتخار دانستن این حجم مسئولیت گفت: برای ما این امر افتخارآمیز است اگرچه ادعایی نداریم که کار زیادی انجام داده‌ایم اما تلاش کردیم در حوزه فعالیت خود باری از دوش جامعه برداریم و همواره علاوه بر رشد ۹ برابری وظایف سعی ما رشد کیفیت فعالیت هم بوده است.

فرشاد با اشاره به اینکه بهزیستی مهمترین نقش را در افزایش سلامت اجتماعی افراد و جامعه دارد، اظهار کرد: داشتن منابع مالی و انسانی در انجام وظایف یک دستگاه بسیار مهم است که برای برآوردن توقعات مخاطبین گروه هدف خود همواره به دنبال تامین منابع مالی، انسانی و استفاده از کمک خیران و سمن‌های مردمی بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در چکیده گام دوم برای بهزیستی شفافیت جایگاه مهمی دارد، افزود: از انتهای سال ۹۷ بهزیستی استان به طور جدی موضوع شفافیت را پذیرفته است و تلاش می‌کنیم در مسیر تحقق شفافیت حرکت کنیم به همین منظور تمام قراردادها، پرداخت‌های مستمری و دیگر خدمات خود را به طور شفاف اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شفاف بودن نشانگر توانمندی یک دستگاه است، تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان و گروه هدف همواره مورد نظر و تاکید بهزیستی بوده است و هدف ما ماهی دادن به افراد نیست بلکه می‌خواهیم به مددجویان خود تور بافتن را یاد بدهیم و به آنها بیاموزیم می‌توانند برای خود برنامه زندگی داشته باشند و در این راه بهزیستی در کنار آنها خواهد بود.

کد خبر 382617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.