اصفهان رتبه اول را از لحاظ طرح‌های نیمه‌کاره دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: براساس برآورد انجام گرفته ۱۱ درصد بخش صنعت، ۱۰ درصد از سرمایه گذاری، هشت درصد از اشتغال صنعتی و رتبه اول کشور از لحاظ طرح‌های نیمه کاره و معادن متعلق به اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق امروز سه شنبه -۲۵ تیرماه- در مراسم نشست عبدالناصر همتی با فعالان اقتصادی استان اصفهان، با بیان اینکه وظیفه ما حفظ واحدهای اشتغال موجود و فعال است، اظهار کرد: سه هزار و ۷۸۰ طرح در استان اصفهان در دست اجرا داریم، یک‌هزار و ۵۲۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید ملی مبنای ارزش پول ملی کشور است، اعلام کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه کاره لازم است.

موفق با اشاره به سرمایه در گردش ۴۰۰ واحد صنعتی اصفهان، گفت: پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحد های صنعتی اصفهان نیاز است و امیدواریم بتوانیم این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

نرخ سود بانک‌ها برای وام کشاورزی باید کاهش یابد

مهرداد مرادمند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: نرخ سود و بهره بانک‌ها برای وام کشاورزی باید کاهش پیدا کند، بی شک اگر بتوانیم در خصوص تامین به موقع یارانه فعالیت کنیم رونق تولید اصفهان را شاهد خواهیم بود.

با ارائه گزارش هایی از طرح های جهاد کشاورزی اصفهان طی سال گذشته، با بیان اینکه اصفهان دارای ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: با وجود اینکه تنها ۳ درصد از اراضی کشاورزی ایران در اصفهان است، ۵ درصد تولیدات کشاورزی در اصفهان تولید می شوند.

وی افزود: ۱۱.۵ درصد از شاغلان استان اصفهان در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند این در حالی است که اصفهان از لحاظ منابع آبی در محدودیت های زیادی به سر می برد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان دارای رتبه های شاخصی در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی است. اصفهان رتبه اول تولید شیر، رتبه دوم تولید تخم مرغ و گوشت مرغ کشور را دارد و رتبه سوم تولید عسل و رتبه پنجم تولید گوشت ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

مرادمند افزود: در سال ۹۷ بالغ بر  ۶۷۹ میلیارد تومان تسهیلات توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به شاغلان این حوزه پرداخت و ۱۵۷ میلیارد تومان نیز در جهت توسعه اشتغال پایدار در اصفهان تسهیلات ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای ۹۷۷ طرحی که در سال ۱۳۹۸ پیش بینی کرده ایم به یک هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. 

کد خبر 382614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.