از سپاهان جدا نشده‌ام/ مربی تیم ملی لهستان را تحسین می‌کنم

سرمربی سابق تیم والیبال سپاهان گفت: متأسفانه مشکل استفاده از بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی والیبال از سالیان قبل وجود داشته و کماکان ادامه دارد.

سعید عقیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه استفاده از بازیکنان جوان باعث بهبود شرایط تیم ملی والیبال در آینده خواهد شد، اظهار کرد: تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران بدون بازی تدارکاتی به رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ اعزام‌شده بود اما ملی پوشان توانستند در همان هفته‌های نخست به هماهنگی‌ لازم برسند. مربی تیم ملی باید از بازیکنان ذخیره بیشتر استفاده می‌کرد، بها دادن به بازیکنان جوان باعث ارتقا سطح بازی ملی پوشان جوان در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد شد. متأسفانه مشکل استفاده از بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی والیبال از سالیان قبل وجود داشته و کماکان ادامه دارد.

وی با انتقاد از تعویض بازیکن در پوئن های پایانی مسابقه، گفت: از بازیکنان ذخیره فقط در پوئن های حساس استفاده می‌کردیم درصورتی‌که این بازیکنان ابتدا امر باید در مقاطعی به بازی گرفته می‌شدند تا بتواند خود را با تیم هماهنگ کنند؛ سپس این بازیکنان در پوئن های حساس نیز می‌توانستند به تیم کمک کنند. در پوئن های آخر تعویض بازیکن باعث ایجاد استرس زیادی در ذهن بازیکن ورودی می‌شود و همین موضوع دلیلی خواهد بود تا بازیکن نتواند کارایی لازم را داشته باشد.

عقیلی با اشاره به اینکه در نمیه نهایی لیگ ملت های والیبال به خاطر اشتباهات زیاد بازی را مقابل برزیل واگذار کردیم، گفت: به نظرم مربی تیم ملی در نگه‌داشتن بازی تعلل می‌کرد؛ در این رابطه من کار مربی تیم ملی لهستان را تحسین می‌کنم. مربی تیم ملی لهستان با ایجاد همهمه باعث شد لهستان پیروز شود؛ این کار درایت و باهوشی مربی را نشان می‌دهد. تیم ملی والیبال ایران بازیکنان جوان و خوبی در اختیار دارد و با توجه به نتایج خوبی که این تیم به دست آورده، سطح انتظارات از این تیم بالا رفته است؛ بازیکنان تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها خوب ظاهر شدند.

هیئت والیبال استان بدون مشکل نیست

سرمربی سابق تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان ضمن تشکر از مجموعه باشگاه سپاهان برای کمک به والیبال استان، گفت: از سپاهان جدا نشده‌ام و هدفی جز کمک به والیبال استان نداشته و نخواهم داشت؛ با نظر مجموعه باشگاه سپاهان در حال حاضر بخش پایه و آکادمی والیبال باشگاه سپاهان را در اختیاردارم. برایم فرقی ندارد در رده بزرگسالان فعالیت کنم یا در رده‌های پایه و تا جایی که در توان داشته باشم به والیبال اصفهان کمک می‌کنم؛ برنامه‌ای پنج‌ساله را به باشگاه سپاهان ارائه کرده‌ام.

عقیلی ضمن تأکید بر اینکه مشکلات جزئی هیئت والیبال استان قابل‌حل است، تصریح کرد: هیئت والیبال بدون مشکل نیست اما مشکلات آن‌چنانی ندارد که قابل‌ حل است. هیئت والیبال وظایف خود را طبق برنامه انجام می‌دهد. هرکسی که می‌تواند به والیبال استان کمک کند باید آستین همت را بالا بزند و وارد میدان شود.

کد خبر 382603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.