تفاهمنامه همکاری با دانشگاه "زاخو" کردستان عراق

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و زاخو کردستان عراق در راستای فعالیت‌های علمی و آموزشی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه زاخو  گفت: علاقه‌مند هستیم با دانشگاه‌های کردستان عراق از جمله دانشگاه زاخو، روابط علمی و آموزشی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما از گذشته همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌های کشور عراق و برخی دانشگاه‌های کردستان عراق داشتیم اما فکر می‌کنم این همکاری می‌تواند افزایش یابد.

دکتر معتمدی عنوان کرد: "درحال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دوره‌های مشترک خوبی با دانشگاه‌های معتبر اروپا و آسیا دارد که می‌توان بخشی از این دوره‌ها را به نیاز دانشگاه زاخو اختصاص داد. براساس برنامه راهبردی دانشگاه، هدفمان این است که بتوانیم جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا شویم که در این راستا رشد خوبی داشته‌ایم."

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: همچنین تلاش داریم در چرخه اقتصادی کشور، نقش موثرتری داشته باشیم که در این راستا اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری و تقویت  این مراکز کردیم.

دکتر معتمدی ادامه داد: در برج فناوری دانشگاه، بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و شرکت دانش‌بنیان فعال است که برنامه داریم ظرفیت برج فناوری دانشگاه را به دو برابر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه زاخو، دکتر لزگین عبدی جمیل  در جلسه امضا تفاهم نامه میان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و زاخو کردستان عراق گفت: "دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مشهورترین دانشگاه‌های ایران به شمار می‌رود و در پیشرفت این کشور نیز بسیار مؤثر بوده است. بازدیدی که از دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشتیم این بستر را فراهم می‌کند که ارتباط ما با این دانشگاه افزایش یابد. دانشگاه زاخو دانشگاه جدیدی است و درسال ۲۰۱۰ تأسیس شده که دارای ۲۷ دپارتمان و هفت دانشکده است."

وی با بیان اینکه کردستان عراق و ایران دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی هستند، افزود: بنابراین دانشگاه‌های ایران و کردستان عراق می‌توانند همکاری علمی و آموزشی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: "این دانشگاه دارای هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو است و تاکنون ۱۰۰ فارغ التحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد داشته است. هدف ما از این جلسه و امضا تفاهم نامه پیشرفت دانشگاه و کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به توسعه صنعت کردستان عراق است."

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تجهیز آزمایشگاه‌های مهندسی نفت و آموزش تکنسین برای آزمایشگاه‌های دانشگاه، موضوعاتی است که علاقه‌مند هستیم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری داشته باشیم.

کد خبر 382601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.