نمایشگاهی با معماری گل نیلوفر!

یکی از زیباترین و بهترین نمایشگاه‌های بین‌المللی جهان به شکل یک نیلوفر آبی در کشور ویتنام ساخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در طراحی نمایشگاه ملی و مرکز تجاری هانوی، پایتخت کشور ویتنام و دومین شهر بزرگ این کشور، از گل نیلوفر آبی که نماد ملی این کشور است، الهام گرفتند. این نمایشگاه به عنوان یکی از ۹ نمایشگاه بین‌المللی برتر جهان شناخته شده است.

ساختمان مرکز نمایشگاهی و تجاری "هانوی" با مساحتی برابر با ۶۰۰ هزار متر مربع، در فضایی باز برابر با ۱۲۸ هکتار قرار گرفته است و اطراف آن پوشیده از درختان و گیاهان سبز است. این نمایشگاه با الهام از نماد این کشور، به شکل یک نیلوفر آبی طراحی شده است که سالن‌های نمایشگاه آن به شکل گلبرگ در گرداگرد پرچم گل قرار گرفته است. ستون‌ها و سقف‌های خمیده و الاستیک نمایشگاه، زیبایی نمایشگاه را دو چندان کرده است. 

در مراحل ابتدایی ساخت نمایشگاه، یک تالار کنفرانس و هشت نمایشگاه به شکل دایره‌ای در یک فضای باز ساخته شد که جزایر و پل‌های زیبایی این فضاهای باز را احاطه می‌کرد. دو سالن نمایشگاهی اصلی، هر کدام  به مساحت ۱۰ هزار متر مربع به وسیله ساختمان نیلوفر مانند به هم راه پیدا می‌کند.

محوطه‌های باز بزرگی بین سالن‌های مختلف قرار گرفته است که امکان حرکت خودورها و کامیون‌ها در اطراف نمایشگاه را فراهم می‌آورد. بین نمایشگاه‌ها دروازه‌هایی تعبیه شده که باعث امکان ادغام و جداسازی نمایشگاه‌ها می‌شود در نتیجه می‌توان اندازه نمایشگاه‌ها را به توجه به تعداد بازدیدکنندگان، از طریق باز یا بسته کردن این دروازه‌ها، کوچک یا بزرگ کرد. 

یک نمایشگاه تجاری نیز در قسمت شرقی فضای نمایشگاه به برگزاری رویدادهای تجاری اختصاص داده شده است. تمام بخش‌های نمایشگاه به شکل ساختمان‌های مستقل از هم و در زمان‌های مختلف ساخته شده است. مرکز نمایشگاهی و تجاری هانوی میزبان نمایشگاه‌ها، مبادلات و رویدادهای اقتصادی بسیاری از سراسر دنیاست و به عنوان یک نیروی محرک برای توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر هانوی و حتی شهرهای اطراف آن عمل می‌کند.

این ساختمان در ۱۵ کیلومتری مرکز پایتخت ویتنام واقع شده است و در بین شهروندان به خاطر داشتن نمایشگاه‌هادر فضاهای باز و سرپوشیده، یک مرکز توسعه تجاری، یک سالن کنفرانس و منطقه تفریحی به "شهر نمایشگاه‌ها" معروف است. دو هتل بسیار زیبا و مرتفع نیز به همراه ساختمان‌های اداری در قسمت ورودی مرکز نمایشگاهی و تجاری هانوی قرار گرفته است.

در رقابتی که برای انتخاب بهترین طرح پیشنهادی برای این نمایشگاه در جولای ۲۰۱۵ توسط Vingroup، یک شرکت چند ملیتی که بر توسعه املاک و مستغلات و ارائه خدمات در زمینه مراقبت سلامت و ساخت نمایشگاه‌ها تمرکز می‌کند، برگزار شد یک کمپانی آلمانی به نام GMP به خاطر استفاده از نماد کشور ویتنام در طرح خود به عنوان برنده رقابت انتخاب شد.

کد خبر 382599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.