باران و رگبار در شهرهای مرکزی/رهاسازی فاضلاب در مزارع چهارباغ

در بسته خبری امروز از رکورد زنی گرما در یزد تا خانه‌دار شدن ۲۸۰ خانواده‌ دو معلول به بالا در استان مرکزی و کاهش شش درصدی تلفات جاده‌ای استان اصفهان در بهار ۹۸ را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

رکورد زنی گرما در یزد

یزد: رضا برهانی، مدیرکل هواشناسی استان یزد با اشاره به‌ احتمال کاسته شدن از شدت گرمای هوای استان افزود: گرمای تیرماه امسال استان یزد در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

افتتاح طرح بازیافت سرباره‌های فولادی برای اولین بار در کشور

یزد: طرح بازیافت سرباره‌های فولادی با حضور عیسی کلانتری، معاون ررییس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای نخستین بار در کشور افتتاح شد.

اولویت حفظ زیست‌بوم شیرکوه بر بهره‌برداری معادن

یزد: کمال دهقانی فیروزآبادی، رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس با اشاره به اینکه حفظ زیست‌بوم و طبیعت ارزشمند منطقه شیرکوه یزد بر بهره‌برداری از معادن کشف‌شده در این منطقه اولویت دارد، افزود: تخریب محیط‌زیست این منطقه صدمات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

*****************************************************************************************************************************

پرداخت ماهانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مقرری بیکاری در ساوه

مرکزی: علی میرزائی، فرماندار ساوه گفت: پرداخت ماهانه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مقرری بیکاری توسط تأمین اجتماعی این شهرستان خبر داد.

خانه‌دار شدن ۲۸۰ خانواده‌ دو معلول به بالا در استان مرکزی

مرکزی: زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۸۰ خانواده دو معلول به بالا در استان صاحب مسکن شدند و بالغ بر ۹۸۰ معلول به بالا در استان نیز وجود دارد که از این تعداد ۲۷۳ مددجو صاحب منزل شدند.

آغاز فصل اول کاوش دست کند زیرزمینی ترخوران تفرش

مرکزی: محسن کریمی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: فصل اول کاوش دست کند زیرزمینی ترخوران تفرش آغاز شد.

******************************************************************************************************************************

هوای استان قزوین گرم‌تر می‌شود

قزوین: مریم بهروزی، کارشناس ادارهٔ هواشناسی استان قزوین گفت: از امروز تا اواخر هفته شاهد افزایش دما و وزش بادهای شدید در استان خواهیم بود.

تعهد استان قزوین به احداث ۱۲۸۰ واحد مسکونی در دلفان تا ابتدای آذرماه

قزوین: علی فرخزاد، ​معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: بنیاد مسکن استان قزوین متعهد شده است یک هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی را تا ابتدای آذر ماه در سال جاری در شهرستان دلفان استان لرستان احداث کند؛ اولین واحد احداثی در این استان توسط بنیاد مسکن قزوین صورت گرفت و در ماه جاری افتتاح شد.

بیش از ۱۵۰۰ کلنی پرورش زنبور عسل در قزوین ایجاد شده است

قزوین: مهدی صادق‌پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در دو سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کلنی پرورش زنبور عسل در استان قزوین توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است.

*******************************************************************************************************************************

تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان ممسنی افتتاح شد

فارس: طرح تصفیه خانه فاضلاب نورآباد شهرستان ممسنی به عنوان بزرگ‌ترین طرح زیست محیطی غرب استان فارس رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. این تصفیه خانه با ۴۰ میلیارد تومان هزینه در زمینی به وسعت پنج هکتار ساخته شده و هر شبانه روز هفت هزار و ۶۰۰ متر مکعب فاضلاب رها شده شهر نورآباد را جمع آوری و تصفیه می‌کند.

رگبار و رعد و برق فارس را فرا می‌گیرد

فارس: مسعود ده ملایی، مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: انتظار رگبار و رعد و برق در مناطق شمال شرق، جنوب و شرق تا اواخر هفته وجود دارد.

اشتغال‌زایی ۶۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی لامرد

فارس: معصومه کاظم‌زاده، رییس اداره بهزیستی لامرد گفت: سال گذشته ۷۱۵ میلیون تومان وام به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت‌ و برای ۶۰ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است.

******************************************************************************************************************************

اجرای ۷۴ طرح آموزشی و ورزشی در سمنان

سمنان: سعید هژبری، ​مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از اجرای ۷۴ طرح آموزشی و ورزشی در این استان خبر داد و گفت: ۶۱ کلاس درس تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مبارزه بیولوژیک در ۱۶۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی سمنان

سمنان: عباس مشیریان، ​مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیکی در یک هزار و ۶۰۳ هکتار از اراضی زراعی باغی و گلخانه‌ای این استان خبر داد.

۹۲۵ هکتار از مزارع شاهرود به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد

سمنان: علی‌اصغر حجی، ​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع این شهرستان گفت: ۹۲۵ هکتار از این مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد.

*****************************************************************************************************************************

راننده پراید مردم را در چشمه اعلای دماوند زیر گرفت

تهران: راننده یک دستگاه خودروی پراید در اقدامی عجیب، مردم را در چشمه اعلای دماوند زیر گرفت.

سرانه مصرف آب در روستاهای پاکدشت ۲ برابر استاندارد جهانی است

تهران: رضا پوررجب، ​مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تهران به دو هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای پاکدشت اشاره کرد و گفت: استاندارد سرانه مصرف در روستاها برای هر نفر در شبانه‌روز ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که در شهرستان پاکدشت، سرانه مصرف هر نفر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است.

بارش‌های پراکنده در استان تهران

تهران: محمدرضا صوفیانی، رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان تهران به بارش‌های پراکنده در استان تهران اشاره کرد و گفت: ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته ادامه داشته و دمای هوا بیشتر از این گرم‌تر نمی‌شود.

******************************************************************************************************************************

رگبار و رعد و برق برای البرز پیش بینی شد

البرز: منصور رحمانیان، مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: بعضی ساعات وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک برای البرز پیش بینی شد.

تکمیل پروژه های نیمه کاره البرز

البرز: عزیزالله شهبازی، استاندار استان البرز گفت: برای رشد متوازن و همه جانبه استان، توزیع بودجه به مناطق کمتر برخوردار معطوف شده و تکمیل پروژه های نیمه کاره با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در دستور کار قرار دارد.

فاضلاب کمالشهر به مزارع چهارباغ هدایت می شود

البرز: بایرام محمودی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: فاضلاب کمالشهر باید در محدوده قانونی این شهر مدیریت شود و بهترین راهکار جلوگیری از آلودگی ناشی از انتقال فاضلاب به مزارع چهارباغ احداث تصفیه خانه های محلی است.

*****************************************************************************************************************************

کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای استان اصفهان در بهار ۹۸

اصفهان: علی سلیمان‌پور، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۴۷ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای استان اصفهان از دست دادند که نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

فرسودگی ماشین‌آلات کشاورزی در شهرضا

اصفهان: رضا باقری، ​مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به فرسوده بودن ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: فرسوده بودن ماشین‌آلات کشاورزی سبب وارد شدن خسارت غیرقابل جبران به محصول غلات می‌شود.

میزان هدررفت آب در اصفهان ۱۵ درصد کاهش داشته است

اصفهان: هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طی ۹ سال گذشته حدود چهار هزار لیتر برثانیه از ظرفیت تامین آب شرب و بهداشتی طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ کاسته شده است.

******************************************************************************************************************************

۳۰۰ هزار زوج معطل جهیزیه

قم: سیدامیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: ۳۰۰ هزار زوج معطل جهیزیه در کشور داریم و هر سال ۱۰ درصد از آمار ازدواج‌ها به این رقم اضافه می‌شود.

افتتاح ۱۰ پروژه تولیدی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان در قم

قم: محمود سیجانی، ​رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۰ پروژه تولیدی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان با ۱۹۶ اشتغال موجود در روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه در استان قم افتتاح خواهد شد.

کاهش صادرات استان قم به کشورهای عراق، افغانستان و امارات

قم: سید مجتبی فرهادی قمی، رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری صادرات استان به کشورهای عراق، افغانستان و امارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ درصد، ۷۳ درصد و ۷۵ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 382585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.