گلپایگان ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده اصلی دارد

گلپایگان- رئیس اداره تأمین اجتماعی گلپایگان گفت: چهار هزار و ۷۰۰ نفر در شهرستان مشمول دریافت مستمری هستند که ماهانه در مجموع بیش از هشت میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مجتبی یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: تأمین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی است که منابع درآمد اصلی این سازمان از وصول حق بیمه‌ها است.

وی با بیان اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از قشر کارگری است که نقش موثری در تولید کشور دارند، گفت: اصل سه جانبه‌گرایی در سازمان تامین اجتماعی میان دولت و کارفرما و بیمه شدگان مطرح است و بر اساس این سه رویکرد اهداف سازمان را پیش می‌بریم.

رئیس اداره تامین اجتماعی گلپایگان با بیان اینکه شعار امسال رونق تولید است و سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید کنندگان طرح بخشودگی جرائم را اجرا کرده است، افزود: این طرح از ۱۳ خردادماه تا ۱۳ شهریورماه به مدت سه ماه اجرا شد و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به هر دلیلی مشمول جریمه شده بودند،  از طرح بخشودگی جرائم استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایگان ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده اصلی داریم و در مجموع بیش از ۵۶ هزار نفر تحت پوشش سازمان اجتماعی هستند، گفت: تعهدات و پرداخت‌های این سازمان در بخش بیمه‌ای به صورت کوتاه و بلند مدت تقسیم می‌شود.

یاوری با بیان اینکه خدمات کوتاه مدت مشمول بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، ایام بارداری، غرامت دستمزد، پروتز و هزینه سفر و غیره است که هر کدام شرایط خاصی دارد، افزود: پرداخت مستمری به بازماندگان فوت شده، بازنشستگی و از کار افتادگی از خدمات بیمه‌ای بلندمدت است.

۴۷۰۰ نفر مستمری می‌گیرند

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ نفر در شهرستان مشمول دریافت مستمری هستند که با تلاش سازمان حتی یک روز نیز حقوق مستمری بگیران به تاخیر نمی‌افتد، گفت: ماهانه بیش از هشت میلیارد تومان به مستمری بگیران در شهرستان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی گلپایگان گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار در سال جاری ۳۶ درصد حق دستمزد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق قانون هر فردی که از کار بیکار شود مشمول بیمه بیکاری است که در شهرستان به دلیل نوسانات حدود ۷۰۰  نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

یاوری با بیان اینکه تعهدات سازمان تأمین اجتماعی و رشد مستمری در حال افزایش است، گفت: گرچه افزایش آمار بیمه شده در چهار سال اخیر به عنوان بیمه شده نداریم اما تعهد مستمری بگیران به شدت در حال افزایش است و این به علت افزایش جمعیت بازنشستگی و کهنسالی است.

وی با بیان اینکه شرایط بازنشستگی چند شاخصه دارد که براساس تبصره یک ماده ۷۶ مردان با ۳۰ سال سابقه کار در سن  ۵۰ سالگی و یا ۲۰ سال سابقه کار در سن ۶۰ سالگی می‌توانند بازنشسته شوند، گفت: خانم‌ها با ۳۰ سال سابقه کار در سن ۴۵ سالگی و یا ۲۰ سال سابقه کار در سن ۵۵ سالگی و یا اگر خانم یا آقایی ۳۵ سال سابقه کار داشته باشد بدون شرط سن می‌تواند درخواست بازنشستگی بدهد.

سه هزار کارگاه فعال در گلپایگان

رئیس اداره تامین اجتماعی گلپایگان با اشاره به اینکه حدود سه هزار کارگاه فعال در شهرستان وجود دارد که به صورت متفاوت تا ۴۰۰ نفر نیرو در این کارگاه‌ها مشغول هستند، گفت: شرکت پگاه، دیار خودرو، بهران موتور، سرساز خودرو، روان فنآور، شرکت زر فنر، تک ستاره، پلیمر و شرکت پتروشیمی بیشترین نیرو دارد که تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی با تأکید براینکه کارفرما موظف که نیروی کار را تحت هر شرایطی ولو یک روز نیز بیمه کند، افزود: در شهرستان حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اجباری داریم.

یاوری افزود: مابقی بیمه شدگان حرف مشاغل آزاد، قالی بافی، کارگران ساختمان، خادمان مساجد، رانندگان حمل و نقل هستند که تنها هفت درصد بیمه را خودشان و مابقی حق بیمه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه جامعه به سمت بیمه شدن گرایش پیدا کرده است چرا که بیمه تضمین کننده آینده هر فردی است، گفت: افراد شاغل از طریق کارفرما و مابقی افراد جامعه از بیمه اختیاری استفاده می‌کنند.

رئیس اداره تامین اجتماعی گلپایگان با بیان اینکه اگر تولید رونق داشته باشد وضعیت تأمین اجتماعی هم در وضعیت خوبی قرار دارد، تأکید کرد: تأمین اجتماعی در راستای حمایت از اشتغال مانع از تولید نشده است و با تعامل وصول مطالبات را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی شهرستان از حالت رکود اقتصادی خارج شدند، گفت: تولید صنایع شهرستان در سه سال اخیر رونق خوبی پیدا کرده و با پیگیری‌های انجام شده در کلان کشوری توسط نماینده شهرستان در مجلس هر روز بر رونق تولید در واحدهای صنعتی گلپایگان افزوده می‌شود.

کد خبر 382571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.