تعطیلی بنگاه‌های قطعه‌ساز در پی کمبود نقدینگی

رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس گفت: سه تا شش ماه به بانک مرکزی مهلت داده شد تا این نهاد تسهیلات موردنیاز قطعه‌سازان را به آن‌ها پرداخت کند.

به گزارش ایمنا، علی بختیار در تشریح نشست امروز –دوشنبه ۲۴ تیر ماه- (فراکسیون متبوعش)، اظهار کرد: برای رفع نیاز قطعه‌سازان و رونق تولید آن‌ها و همچنین به منظور تامین نیاز داخلی در شرایط تحریمی، مقرر شده بود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای کمک به ساخت قطعه در داخل، به قطعه‌سازان پرداخت شود اما تاکنون تنها چهار هزار میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده و هفت هزار میلیارد تومان باقیمانده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس افزود: از آنجایی که مهلت بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان منقضی شده، از بانک مرکزی، قطعه‌سازان و خودروسازان دعوت شد تا با حضور در فراکسیون پاسخگو مشکلات صنعت خودروسازی بررسی شود.

تعطیلی بنگاه‌های قطعه‌ساز در پی کمبود نقدینگی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مشکلات تولید داخل در فراکسیون پاسخگو مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: بخش اعظمی از مطالبات قطعه‌سازان پرداخت نشده است به همین دلیل تعداد زیادی از این واحدها در حال تعطیلی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: پس از بحث و بررسی مقرر شد؛ سه تا شش ماه به بانک مرکزی مهلت داده شود تا تسهیلات موردنیاز قطعه‌سازان را به آن‌ها پرداخت کنند از سوی دیگر بانک مرکزی ملزم شد، برای تامین تسهیلات قطعه سازان با فراخوان، بانک‌های عامل را معرفی کند.

رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که در فراکسیون پاسخگو مورد بررسی قرار گرفت تعهدات معوق خودروسازان بود، ادامه داد: به زعم خودروسازان، تعهدات بانک مرکزی در قبال خودروسازان و قطعه‌سازان اجرایی نشده در نتیجه این شرکت‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

منبع:خانه ملت

کد خبر 382568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.