کاهش تصادفات با دوربین‌های داشبورد هوشمند

دوربین داشبورد هوشمند، قابلیت ضبط صحنه‌های بیرون خودرو را دارد و برای تشخیص دلیل تصادف از سنسورهای داخلی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکنون در بسیاری کشورهای جهان دوربین‌های مداربسته به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای این دوربین‌ها در تصادفات رانندگی است، به گونه‌ای که مامور پلیس با مشاهده تصاویر ضبط شده در حادثه تصادف، راننده خطاکار را شناسایی می‌کند. نوعی از این دوربین‌ها که روی داشبورد خودرو نصب می‌شود، Dash Cam نام دارد.

دوربین داشبور هوشمند که نسل جدید این دوربین‌ها محسوب می‌شود علاوه بر اتصالات Wi-Fi و بلوتوث، قابلیت اتصال به شبکه 4G و LTE را دارد و به دوربین اجازه می‌دهد تا مستقل از تلفن همراه یا هات‌اسپات کار کند و به طور مدام آنلاین باشد. بنابراین زمانی که خودرو دستکاری شود و یا فردی آن را حرکت دهد، این دوربین‌ها به شما هشدار می‌دهد. چنانچه کاربر تمایل داشته باشد بداند اطراف ماشین او چه می‌گذرد، تکنولوژی جدید برای تلفن همراه کاربر، نمایش زنده ارسال می‌کند.

بسیاری از دوربین‌های داشبورد هوشمند برای تشخیص تصادفات از سنسورهای داخلی استفاده می‌کند و وارد پروتکل اضطراری می‌شود. اگر کاربر در زمان تصادف و بعد از آن به تلفن همراه خود دسترسی نداشته باشد، سرویس متصل به دوربین داشبورد با مخاطبان کاربر تماس برقرار می‌کند. اگر راننده خودرو با سرعت زیاد در حال نزدیک‌شدن به ماشین جلویی باشد، دوربین‌های داشبورد هوشمند به او هشدار می‌دهد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های بهترین دوربین‌های هوشمند می‌پردازیم:

Owlcam

دوربین داشبورد هوشمندOwlcam  دارای قابلیت اتصال به شبکه 4G و LTE است و می‌تواند از داخل و بیرون ماشین، نمایش زنده نشان دهد. این دوربین قابلیت تشخیص تصادف و تماس خودکار با شماره کمک در مواقع اضطراری را دارد. زمانی که شما محل پارک ماشین خود را فراموش کردید، این دستگاه به شما کمک می‌کند تا موقعیت آن را مکان‌یابی کنید. صفحه نمایش دوربین جدید ۲.۴ اینچ و هزینه سرویس سالانه آن حدود ۹۹ دلار است.

Waylens Secure 360

برخلاف دوربین داشبورد هوشمند Owlcam که دارای دو دوربین مجزای جلو و عقب است، دوربین Waylens Secure 360 امکان دید ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کند. این دوربین با قابلیت اتصال به شبکه 4G و LTE می‌تواند ویدیوها را بارگذاری کند و آن‌ها را به صورت زنده نمایش دهد. اگر موقعیت مکانی خودروی شما جا به جا شود، این دوربین به شما اعلام خواهد کرد. هزینه سرویس سالیانه دوربین Waylens Secure 360  حدود ۱۰۰ دلار ارزیابی شده است.

Nextbase 522GW

دوربین Nextbase 522GW از فناوری صدای Amazon Alexa بهره می‌برد. این دوربین از داخل خودرو فیلم‌برداری و عکس‌برداری نمی‌کند اما می‌تواند با اتصال به یک دوربین با نمای عقب، از جاده پشت سر، فیلم و عکس بگیرد. دوربین هوشمند Nextbase 522GW همانند دیگر دوربین‌ها به سنسور تشخیص تصادف و تماس خودکار با مرکز امداد مجهز است، اما اگر کاربر جزییاتی مانند گروه خونی، وضعیت پزشکی و مشخصات خودرو خود را در برنامه Nextbase وارد کرده باشد، دوربین جدید می‌تواند اطلاعات  او را نیز ارسال کند.

Nexar

دوربین داشبورد هوشمند Nexar به شبکه 4G و LTE متصل نمی‌شود اما امکان اتصال به اینترنت تلفن همراه را دارد. این دستگاه می‌تواند حوادث جاده‌ای را تشخیص و به طور خودکار ویدیوهای مربوط به آن‌ها را ذخیره کند. علاوه بر این دوربین Nexar، علائم ترافیکی و جاده‌ای را نیز تشخیص می‌دهد و به اطلاع راننده می‌رساند.

کد خبر 382564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.