آغاز پویش "نه به پلاستیک" در کاشان

کاشان_مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از آغاز پویش اجتماعی "نه به پلاستیک" در این شهرستان خبر داد.

مرتضی والی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: روزانه ۱۴۵ تن زباله در این شهر جمع‌آوری می‌شود که حداقل ۱۰ تن از این مقدار شامل انواع نایلون است، بنابراین لازم است طرح‌هایی باهدف فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی اجرا شود.

وی با اشاره به آغاز پویش اجتماعی "نه به پلاستیک" در کاشان، عنوان کرد: این پویش در قالب تولیدات رسانه‌ای، اجرای پرفورمنس، تئاتر خیابانی، جنگ‌های شاد و مفرح آموزشی، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اضافه کرد: آموزش خانواده‌ها و ارتقای سطح فرهنگ مردم جامعه برای جایگزین کردن کیسه‌های پلاستیکی با پارچه‌ای از رویکردهای مهمی است که در این پویش اجتماعی دنبال می‌شود.

والی‌زاده با بیان اینکه ۲۱ مرداد آخرین مهلت شرکت در مسابقه "برمدار آفتاب" است، تصریح کرد: این مسابقه از دهه کرامت و با هدف آشنایی با سبک زندگی رضوی بر اساس کتاب "بر مدار آفتاب" تألیف "حجت‌الاسلام محمد حسین‌پورامینی" آغاز شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه در سه مرحله ارسال کد کتاب، ترویج کتاب در فضای مجازی و پاسخ به سوالات انجام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار جلد از این کتاب خریداری شده و بیش از ۱۵۰ جلد نیز در قالب طرح نذر کتاب توسط مردم خریداری و برای اهداء به خانواده‌های مستضعف تحویل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: ۶۴ جایزه معنوی و مادی شامل هشت سفر مشهد مقدس و ۵۶ هدیه ارزنده، برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 382537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.