آغاز پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه خواهران استان اصفهان گفت: همزمان با ولادت امام رضا (ع) پذیرش سراسری حوزه خواهران که بیش از دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام غلام رضا بهرامی، مدیر حوزه خواهران استان اصفهان صبح امروز_ دوشنبه ۲۴ تیرماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: همزمان با ولادت امام رضا (ع) پذیرش سراسری حوزه خواهران که بیش از دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد آغاز شده است.

وی افزود: بالغ بر ۵۰۰ حوزه علمیه در سطح کشور است که بیش از یک دهم این تعداد از حوزه، در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران اصفهان سابقه درخشانی در تربیت مدرس و مبلغ داشته است همان طور که در حوزه برادران چند صد ساله سابقه درخشانی دارد.

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: بانو مجتهد امین نمونه بارز خواهران در سطح کشور و در سطح بین المللی است و ایشان حوزه خواهران را پایه ریزی کرده که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته و رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: امروزه شاهد هفت هزار فارغ التحصیل در سطح دو کارشناسی، سطح سه کارشناسی ارشد و سطح چهار دکترا هستیم و همچنین شش هزار و 500 نفر نیز در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: در حوزه علمیه خواهران از ۲۳ تیرماه تا ۲۱ مرداد ماه ثبت نام سطح دو کارشناسی است و ۷ شهریور ماه آزمون آن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نفر به سطح استادی رسیده و در استان تدریس می‌کنند همچنین پنج هزار نفر درسطح دو و ۴۰۰ نفر درسطح سه و ۹۰ نفر در سطح چهار مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: تعامل خوبی در سطح استان با ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برقرار است و تفاهم نامه‌های دوسویه ایجاد شده و درحال تلاش برآنیم که ظرفیت تعامل با همه ارگان‌ها را در کل استان ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه حوزه در راستای آموزه‌های دینی فعالیت می‌کند گفت: بعداز نظامند شدن حوزه علمیه خواهران صدها مدرس پرورش داده‌ایم که در حوزه تدریس می‌کنند و آموزش‌های مقطع عمومی و تخصصی را بر عهده دارند همچنین در نمایشگاه کتاب امسال ۷۰ کتاب توسط حوزه ارائه شد.

کد خبر 382525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.