اجرای طرح «مهربانی در مهر» برای دانش آموزان استان‌های سیل‌زده

به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در آستانه آغاز سال تحصیلی، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی برای کودکان و دانش آموزان در استان‌های سیل زده، اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به دنبال برگزاری موفق پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی برای کودکان و دانش آموزان از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

این اقدام با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی،  در راستای اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای امداد فرهنگی و تأمین نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده  از ۲۰ تیر لغایت ۳۰ مردادماه برگزار می‌شود و طی این مدت کتابخانه های عمومی سراسر کشور به عنوان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی (شامل نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی) فعالیت خواهند داشت.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در روند اجرایی طرح «مهربانی در مهر» اقلام جمع‌آوری شده پس از ساماندهی و تفکیک، تا تاریخ ۱۰ شهریور به انبار اداره کل منابع ارسال گردد تا پس از ارزیابی‌های لازم به استان‌های سیل زده ارسال شود و در اختیار کودکان و دانش‌آموزان این مناطق قرار گیرد.

گفتنی است پس از اینکه آغاز سال جدید با وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور خسارات سنگینی به برخی هموطنان مان در استان‌های مختلف تحمیل شد، دستگاه‌های مختلف به کمک نیروهای مردمی اقدامات امدادی آمادگی خود را برای کمک‌رسانی و همچنین تأمین نیازهای اولیه حادثه دیدگان سیل اعلام کردند؛ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، با فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام کارکنان نهاد برای ارائه خدمات فرهنگ و امدادی در این مناطق، اقدام به اجرای پویش «بهار مهربانی» کرد.

این حرکت در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» که به توزیع عادلانه اقلام جمع‌آوری شده در کتابخانه های عمومی سراسر کشور  و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، ادامه یافت. نقالی، شاهنامه خوانی، بازی‌های بومی محلی، مسابقات تفریحی، پرواز بادبادک ها، قصه گویی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه های جهادی فرهنگی، قصه گویی، برنامه های مرتبط با ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه روزه اولی ها، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در این مناطق بود.

کد خبر 382504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.