تبعیض‌های استخدامی در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از بررسی تبعیض‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

ناهید تاج‌الدین در گفتگو با ایمنا با اعلام خبر تصویب طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارای گواهینامه قبولی در آزمون ادواری اظهار کرد: در نشست دیروز کمیسیون اجتماعی یکی از گره‌های بهره‌وری اداری  یعنی تبعیض‌های استخدامی در دستور کار قرار گرفت و طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاههای دولتی که دارای گواهینامه قبولی در آزمون ادواری هستند در قالب یک ماده بررسی شد  .

وی افزود:در پی تصویب این طرح دولت موظف است همه کارکنان دستگاه‌های دولتی که به صورت قرارداد معین، انجام کار مشخص و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشغول به کار هستند و در آزمون‌های ادواری سال‌های ۸۱ تا ۹۶ شرکت کرده و دارای کارنامه مجاز هستند در پست سازمانی بلاتصدی متناسب با رشته تحصیلی آنها با  داشتن شرایط لازم و قرارداد،  تبدیل وضعیت کند .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعلاً کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده  تا جزئیاتش نیز در کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده ، بررسی شود، اما به نظر من این طرح گام اول رفع تبعیض‌های شغلی در ادارات است و امید دارم در مراحل تقنینی  بعدی نیز با نگاه مثبت همکارانم این طرح به سرانجام برسد.

کد خبر 382500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.