۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
میوه‌ خون‌ساز

زردآلو یکی از میوه‌های خون ساز است که علائم خستگی مفرط را از بین می برد و برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است

به گزارش سرویس علمی ایمنا، زردآلو، یکی از میوه‌های فصل تابستان است که از مقادیر بالایی قند طبیعی، ویتامین‌های A،C  و B، فیبر، گوگرد، سدیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و کلسیم و مقادیر کمی فلوئور، آهن، مس و روی بهره می‌برد.

یکی از ویژگی‌های مهم زردآلو، تأثیر آن بر رفع تشنگی و عطش، درمان سوءهاضمه، بیماری‌های پوستی، رفع یبوست، درمان اسهال و پایین‌آوردن تب است. علاوه بر این وجود فلوئور در این میوه، باعث می‌شود که از دندان‌ها در مقابل پوسیدگی محافظت کند. ویتامین A موجود در آن نیز در پیشگیری از کاهش بینایی و رشد کودکان موثر است.

 ویتامین‌های گروه B، زردآلو را به درمانی مؤثر برای خستگی، بی‌خوابی، زوال حافظه، بیماری‌های روحی روانی و مشکلات عصبی تبدیل کرده و به آن خاصیت نشاط‌آور و آرام‌بخش بخشیده است. علاوه بر این مصرف زردآلو، سلامت عمومی بدن را ارتقا می‌دهد و مقاومت آن را در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها بالا می‌برد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه تابستانی نیز با مقاومت در برابر رادیکال‌های آزاد از بروز نشانه‌های پیری و از بین رفتن پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه مصرف زردآلو به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک می‌کند. علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌ها سبب می‌شود که تأثیرات منفی محصولات خطرناک حاصل از متابولیسم سلولی، خنثی و بدن در برابر بیماری‌هایی همچون آلزایمر مقاوم شود.

این میوه، تصفیه‌کننده خون، تنظیم‌کننده فشار و کنترل‌کننده قند خون است، میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و در درمان کم‌خونی، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و حفاظت بدن در برابر سرطان نقش مؤثری دارد. زردآلو به علت داشتن اسید سالسیلیک، برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است.

 زردآلوهایی با رنگ نارنجی تیره، بتاکاروتن بیشتری دارد و خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته قلبی، آب مروارید و بعضی از انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. مصرف مغز هسته زردآلود نیز برای سرماخوردگی، تقویت عمومی و سینه درد مفید است.

کد خبر 382499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.