جوکوویچ فاتح ماراتن ۵ ساعته با فدرر

نواک جوکوویچ صربستانی با غلبه بر راجر فدرر قهرمان تنیس ویمبلدون شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته دیدار نهایی بخش مردان تنیس ویمبلدون، بین نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و راجر فدرر سوئیسی که در جایگاه سوم رده بندی بهترین تنیسورهای جهان است برگزار شد.

این دیدار که نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامید و طولانی ترین فینال تاریخ ویمبلدون لقب گرفت، با برتری سه بر دو نواک جوکوویچ در یک دیدار بسیار حساس و هیجانی خاتمه یافت. در این دیدار که سه بار به تای برک رفت، جوکوویچ در تای برک ست اول توانست فدرر را شکست دهد. سپس این فدرر بود که ست دوم را ۶ بر ۱ برد و در ست سوم، جوکوویچ حریف خود را در یک تای برک دیگر شکست داد. ست چهارم مسابقه با برتری ۶ بر ۴ فدرر به پایان رسید.

ست پنجم در حالی به تای برک رفت که در گیم شماری، دو بازیکن به بالاترین حد ممکن در فینال ویمبلدون پیش از تای برک یعنی ۱۲ بر ۱۲ رسیدند و بازی در حالی در این ست به تای برک رفت که فدرر دو بار شانس داشت تا با یک امتیاز، قهرمان ویمبلدون شود و در هر دو بار شانس خود را برای این کار از دست داد. بالاخره در تای برک این ست هم جوکوویچ سنت شکنی نکرد و باز هم فدرر را شکست داد تا قهرمان ویمبلدون ۲۰۱۹ شده و پنجمین قهرمانی خود را در این مسابقات جشن بگیرد. فدرر در این مسابقات از مرز ۱۰۰ پیروزی در تاریخ مسابقات ویمبلدون نیز گذشته بود که به نوعی یک رکورد در این مسابقات حساب می شود.

در بخش زنان هم سیمونا هالپ، با غلبه بر سرنا ویلیامز اسطوره تنیس بانوان، توانست به مقام قهرمانی بخش بانوان این مسابقات دست یابد.

کد خبر 382490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.