قوه قضائیه باید در انتخاب حقوقدانان بی طرف باشد

دبیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد گفت: قوه قضائیه در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان می بایست بی طرف عمل کند، در غیر این صورت اگر افراد دارای گرایشات سیاسی باشند موجب می شود که شورای نگهبان آن گونه که مد نظر قانون گذاران بوده در مسائل، به ویژه انتخابات بی طرف عمل نکند.

جلال جلالی زاده در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: از روزهای نخست تشکیل شورای نگهبان نظر قانون گذاران براین بود که باتوجه به حقوق دان ها و فقها شورای نگهبان قطعا این شورا در مسائل مختلف و قوانین و همچنین نظارت ها به هیچ عنوان دچار جهت گیری های سیاسی نشود و همچنین با توجه به معنای شورای نگهبان می توان گفت رسالت فعالیت این شورا مشخص است زیرا شورای نگهبان می بایست نقش نگهبانی شایسته و بدون هرگونه وابستگی را داشته باشد.

وی افزود: همچنین قوه قضاییه نیز در انتخاب حقوق دان های شورای نگهبان می بایست بی طرف عمل کند و در غیر این صورت اگر افراد دارای گرایشات سیاسی باشند موجب می شود که شورای نگهبان آنگونه که مدنظر قانون گذاران بوده در مسائل به ویژه انتخابات بی طرف عمل نکند و موجب شود بسیاری از اصلاح طلبان و افراد غیر اصولگران از رقابت انتخابت اخراج شده و نتوانند آن تعهدی را که نسبت به کشور ومردم در نظر دارند اعمال کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه همیشه در شورای نگهبان وزنه ی فقها سنگین تر بود اگر مسئولین عالی رتبه نظام  با دخالت آن ها را وادار به قانون گرایی نکند باتوجه به اعمال نظر های برخی از اعضای شورای نگهبان قطعا مسائل گذشته تکرار خواهد شد. متاسفانه به نظر می رسد در چندین دوره گذشته شورای نگهبان نتوانسته بی طرف و منصفانه در مورد اشخاص قضاوت کند.

جلالی زاده یادآور شد: من معتقد هستم این افرادی که از قوه قضاییه به عنوان حقوقدان به شورای نگهبان معرفی شدند حتی اگر سابقه سیاسی وابسته به جناحی هم در کارنامه خود نداشته باشند، قطعا نظر شورای نگهبان تغییری نمی کند مگر اینکه مسئولین عالی  رتبه نظام در این مورد دخالت کنند.

کد خبر 382479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.