شهرضا ۳۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد

شهرضا_شهردار شهرضا گفت: این شهر ۳۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد که باید با کمک دولت برای بازآفرینی آن‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حبیب قاسمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری از سال ۱۳۸۹ آغاز و "شرکت بازآفرینی شهری ایران" به عنوان متولی اصلی اجرای طرح‌های مرتبط با این موضوع معرفی شد.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم تسهیلات قابل‌توجهی برای بازآفرینی شهری تصویب و ابلاغ کرده است، عنوان کرد: هرسال ۲۷۰ محله به عنوان محلات هدف طرح بازآفرینی تعیین می‌شود که محلاتی در شهرضا نیز جزو این مناطق بوده است.

شهردار شهرضا از وجود ۳۴۰ هکتار بافت فرسوده در این شهر خبر داد و تصریح  کرد: ۴۸ درصد از دو هزار و ۴۷۹ هکتار بافت شهری شهرضا جزء بافت فرسوده است که بازآفرینی ۳۴۰ هکتار از این مقدار مصوب شده است.

قاسمی با بیان اینکه سهم دولت و شهرداری برای بازآفرینی شهری به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است، خاطرنشان کرد: شهرداری تسهیلاتی برای بازآفرینی این مناطق در نظر گرفته است مانند اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساخت و ساز در این مناطق تخفیف داده می‌شود، البته به تازگی مصوبه‌ای به شورای شهر تقدیم شده تا این مقدار به ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سهم هر دستگاه در "طرح جامع اقدام مشترک نوسازی بافت فرسوده" مشخص شده است، اضافه کرد: قرار بوده به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده شهری تا سقف ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت شود که تاکنون این تسهیلات به هیچ‌یک از متقاضیان واگذار نشده است.

کد خبر 382471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.