آغاز عملیات اعزام حجاج سرزمین وحی از فرودگاه اصفهان

اعزام زائران بیت‌الله الحرام از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با برنامه ریزی انجام ۳۱ سورتی پرواز به جده و مدینه از نخستین ساعات امروز دوشنبه -۲۴ تیر ماه- آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان اصفهان، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان پیرامون اعزام نخستین گروه حجاج اظهار کرد: با پرواز امروز صبح ۲۵۰ نفر از زائران اصفهانی به مقصد جده اعزام شدند.

حسن امجدی افزود: به‌طورکلی اعزام حجاج از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در قالب ۳۱ سورتی پرواز که ۱۴ پرواز به جده و ۱۷ پرواز به مقصد مدینه است انجام می شود.

وی گفت‌: حجاج اعزامی امسال از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری خواهند بود که عملیات اعزام در قالب ۵۲ کاروان مشتمل بر ۴۹ کاروان از اصفهان و سه کاروان از چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود که از این تعداد ۲۸ کاروان مدینه قبل و ۲۴ کاروان مدینه بعد می باشند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در زمینه آمار حجاج اعزامی از این فرودگاه گفت: تعداد زائر اعزامی از اصفهان هفت هزار و هفت نفر به همراه ۲۶۰ نفر از عوامل عملیات حج  و تعداد زائر اعزامی از استان چهارمحال و بختیاری ۳۸۵ نفر به همراه ۱۴ نفر عوامل حج است که در کل از فرودگاه اصفهان هفت هزار و ۶۶۶ نفر شامل هفت هزار و ۳۹۲ زائر و ۲۷۴ نفر عوامل عملیات حج  به خانه خدا مشرف می شوند.

امجدی در راستای جلوگیری از پیشامد هرگونه مشکلی برای حجاج توصیه‌هایی نیز گفت: حجاج گرامی گذرنامه، بلیت، ‌کارت واکسیناسیون و فیش واریزی عوارض خروج از کشور را در دسترس داشته باشند و حداقل ۳:۳۰ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوند، همچنین به دلیل ازدحام جمعیت کاروان‌ها، به‌صورت گروهی در فرودگاه حاضر شده و از همراهی مشایعت‌کنندگان خودداری شود.

وی افزود: حجاج به لیست مواد و اشیاء ممنوعه دقت کرده و از همراه داشتن آن‌ها جدا خودداری کنند و برای تسهیل در امر اعزام و نظم و امنیت بیشتر به توصیه‌های امنیتی پلیس دقت داشته باشند.

کد خبر 382470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.