ظریف وارد نیویورک شد

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

توصیه های بهزاد نبوی: انتخابات پرشور، مقاومت خردمندانه

بهزاد نبوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری جماران به اظهار نظر در خصوص مهم ترین مسائل جامعه پرداخته و در فرازی از صحبت های خود پیرامون انتخابات پیش رو گفته است: امروز یک انتخابات پرشور در کشور ما، نه به آن معنا که کسانی که من می‌پسندم انتخاب شوند، بلکه بدان معنا که ۸۰ درصد واجدین شرایط در آن شرکت کنند، می‌تواند قدرت ما را بسیار بالا ببرد. نظام جمهوری اسلامی باید توجه کند که تنها یک انتخابات پرشور می‌تواند تمام ترفندها و توطئه ها علیه نظام را خنثی کند.

امروز دولت کنونی آمریکا و بسیاری از مخالفان نظام، امید به حوادثی نظیر دی‌ماه ۹۶ بسته‌اند و انتخابات پرشور می‌تواند پاتک چنین اقداماتی باشد. بازتر کردن فضای سیاسی کشور نیز می‌تواند زمینه ساز یک انتخابات پرشور و رقابتی باشد.

او همچنین در بخشی دیگری از صحبت خود گفته است: متاسفانه برخی دوستان برای مردم ارزشی قائل نیستند و می‌گویند مردم چه کاره‌اند؟ مگر مهم است که مردم قضاوت‌شان درباره ما مثبت یا منفی باشد؟ اگر این طور فکر می‌کنند باید تکرار حوادثی نظیر دی ماه ۹۶ را هم بپذیرند.

نبوی در صحبت های خود با اشاره به اهمیت مقاومت در شرایط فعلی، تاکید کرده است: نظر من هم این است که باید مقاومت کنیم و طرفدار این نیستم که مانند کره شمالی به ترامپ متوسل شویم و او هر روز برایمان گربه رقصانی کند. من ضمن اینکه اصل مذاکره را قبول دارم و آن را چیز بدی نمی‌دانم، معتقدم که امروز و با دولتی نظیر دولت کنونی آمریکا وقت مذاکره نیست و باید مقاومت کرد، ولی مقاومتی خردمندانه و عاقلانه. مقاومت با سیاست های ماجراجویانه همراه نیست بلکه با سیاست خارجی معقول و مدبرانه همراه و با ایجاد فضای باز سیاسی و برگزاری انتخابات پرشور در سیاست داخلی و با تأمین حداقل نیاز مردم در حیطه اقتصاد توأم است.

چنین مقاومتی آمریکا را کماکان در نظر جهانی در انزوا نگه می‌دارد، نیازهای حداقلی معیشتی مردم را تامین و آنان را به تاثیرگذاری در اداره امور کشور امیدوار می‌کند. در چنین شرایطی امکان عقب نشینی آمریکا متصور است.

توقیف نفتکش ایرانی با هدف جبران ناکامی دشمن انجام شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دفاع در نشست امروز این کمیسیون با تاکید بر توانمندی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: توقیف بر خلاف موازین بین المللی نفتکش ایرانی با هدف جبران ناکامی و سرکوب پهباد جاسوسی انجام شد.

نقوی حسینی با بیان بخش دیگری از اظهارات امیرحاتمی، گفت: امیر حاتمی اذعان داشتند که سرنگونی پهپاد آمریکایی از شناسایی، ردیابی تا هدف قرار گرفتن به طور کامل با امکانات و دستاوردهای صنعت دفاعی کشور انجام شد و حاصل زحمات متخصصان داخلی بود. هماهنگی و سرعت عمل نیروهای دفاعی کشور و همچنین هماهنگی با دستگاه دیپلماسی کشور یکی از ابعاد مثبت اقدام بود و باعث شد که آمریکایی‌ها در مراجع بین‌المللی هم ناکام ماندند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما در جنگ اطلاعاتی دشمن با هیچکس تعارف نداریم و البته دشمن نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این قسمت کرده اما ما به شدت حفاظت می‌کنیم و هم پیشگیری و هم برخورد انجام می‌دهیم.

علی مطهری با اشاره به انتخابات ۸۸ : هرکسی عقیده‌ای دارد و قضاوت با مردم است

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص دفاعیه و جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی گفته است: دفاعیه آقای محمدرضا خاتمی برای دادگاه را خواندم. متنی قوی بود اما مهم این است که دادگاه اراده ای برای بررسی ادعا و مدارک و اسناد ایشان نداشت و حرفشان این بود که ملاک ما نظر شورای نگهبان است که صحت انتخابات را تأیید کرده. سؤال این است که اگر قرار بر عدم بررسی ادعای آقای خاتمی بوده پس چرا دادگاه تشکیل دادند.

وی با تأکید بر اینکه ثابت شدن ادعای تقلب در سال ۸۸ به کل نظام آسیب نمی زند، تصریح کرده است: ادعای آقای محمدرضا خاتمی و افرادی مانند ایشان این است که در وزارت کشور و در اتاق تجمیع آراء تقلب شده و تعداد قابل توجهی آراء به آراء یکی از نامزدها اضافه کرده اند. فرضا این ادعا ثابت شود، این امر یعنی  تخلف و بلکه تقلب و خیانت افرادی در نقطه حساس سامانه انتخاباتی؛ که ای بسا مقامات عالی کشور نیز از آن بی خبر بوده اند و به عبارت دیگر این افراد مقامات عالی کشور را نیز فریب داده اند.

مطهری افزوده است: اگر از این منظر به موضوع نگاه شود هراس قوه قضائیه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی از رسیدگی به این موضوع از بین می رود؛ بلکه این رسیدگی و تعیین تکلیف را به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهند دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صرف اظهار عقیده نباید موجب محاکمه شود، اظهار داشته: اساسا عقیده قابل مؤاخذه نیست. چون قابل اجبار نیست؛ نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است.

وی در پایان تأکید کرده است: اگر کسی امروز ادعا کرد در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده و آنگاه دست به اقدامات عملی مانند تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی زد، او باید محاکمه شود اما صرف اظهار نظر نباید موجب اظهار و محاکمه و مجازات شود. لذا برخوردی که با آقای محمدرضا خاتمی شد از اساس غلط و غیر ضروری بود. نباید طوری رفتار کنیم که فضای اختناق تداعی شود.

اژه‌ای: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم

 حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف گفت: هر کدام از ما که یک فرصت خدمت‌گزاری به مردم پیدا کنیم باید شاکر خداوند باشیم،  معاون اول قوه قضائیه افزود: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و فشار دشمن بر مردم وجود دارد که می‌خواهد صبر انقلابی را تمام و تنش‌های اجتماعی برقرار کند. در این اوضاع نیازمند رونق تولید هستیم و باید به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کمک کنیم البته ممکن است فساد مالی هم در میان باشد و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن را مدیریت کنیم تا هم مدیران و سرمایه‌گذاران نترسند و هم از طرفی مفسدان نیز اگر فساد کنند بترسند که با آنها برخورد می‌شود.

ربیعی: باید به سمت اصلاح ساختارها برویم

سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه قرار شده با اهرم مالیات بر فعالیت های اختلال زا نظارت شود، گفت: ما مالیات بر سرمایه را در دستور کار داریم که مسکن هم بخشی از آن است اما شتاب زده عمل نمی‌کنیم.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف کلی پایگاه های اطلاعاتی کشور تاکید کرد: من از همه رسانه‌ها می خواهم در مورد مدیریت تعارض منافع بنویسند، ما حتما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم.

وی در مورد اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، گفت: ما اقدام حقوقی لازم را در خصوص پرسنل این نفتکش که به اسارت نیروهای انگلیسی در آمده دنبال می کنیم، خود دادگاه جبل الطارق چیز مهمی پیدا نکردند و خدمه را آزاد کردند و پیش بینی می کنم انگلیسی ها بزودی این نفتکش را رها می کند، ما توصیه مان این است که بجای فرستادن ناو به منطقه اجازه دهند منطقه بدست کشورهای منطقه اداره شود.

ظریف برای شرکت در نشست سازمان ملل وارد نیویورک شد

وزیر امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه ۲۳ تیرماه برای شرکت در نشست شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

این نشست فرصتی خواهد بود تا بار دیگر ماهیت تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا را علیه مردم ایران که علیه اهداف توسعه پایدار و سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترین رکن نظم بین المللی است، افشا کند.

استانی شدن انتخابات از دستور کار خارج شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اعضای کمیسیون در ادامه بررسی ایرادات قانون انتخابات ارجاعی شورای نگهبان، مواد ۲،۳ و ۴ مرتبط با استانی شدن انتخابات را حذف و آن را از دستور کار خارج کردند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی با مبنایی دانستن ایرادات شورای نگهبان تصریح کرد: این مواد با مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همراه بود.

کد خبر 382456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.