۲۰ درصد زوجین کشور نابارورند/خطر سالخوردگی جمعیت

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، گفت: در حدود ۲۰ درصد زوجین کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند.

به گزارش ایمنا علی صادقی تبار، با اشاره به آغاز پخش سری سوم برنامه تلویزیونی «پایان ناباروری»، اظهار کرد: برنامه پایان ناباروری که با مشارکت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و شبکه چهار سیما تولید می‌شود و در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ سری اول و دوم آن تولید و پخش شده است، به موضوعات مرتبط با باروری و ناباروری می‌پردازد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهند که از یک سو، حدود ۲۰ درصد زوجین کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند و از سوی دیگر، نمودار رشد جمعیت به سمت منفی شدن پیش می‌رود و خطر سالخوردگی جمعیت از بحران‌های مهم کشور در آینده است. توجه به این آمارها ضرورت حمایت از زوج‌های نابارور و تقویت و توسعه خدمات درمان ناباروری را به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر اجرای سیاست‌های جمعیتی آشکار می‌سازد.

صادقی تبار ادامه داد: از همین رو، ارتقای آگاهی عمومی درباره علل ناباروری و روش‌های تشخیص و درمان آن و پرداختن به معضلاتی که زوج‌های نابارور در مسیر درمان با آن دست به گریبان هستند، در دستور کار سازندگان سری جدید این برنامه قرار گرفته است.

وی گفت: در این برنامه ترکیبی، به موضوعاتی مانند ناباروری و سیاست‌های جمعیتی، علت‌های ناباروری، روش‌ها و فناوری‌های درمان ناباروری، معرفی تکنیک‌های نوین درمان ناباروری که حاصل تلاش محققان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا است، سقط مکرر، اندومتریوز، اهدای تخمک و جنین، نقش ژنتیک در درمان ناباروری و ابعاد اجتماعی، روانشناختی، حقوقی و اخلاقی ناباروری و روش‌های درمان آن پرداخته می‌شود.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، افزود: در سری جدید این برنامه تلاش شده است افزون بر گفتگوهای علمی و تخصصی، نظرات و مشکلات بیماران و نگرش جامعه به معضل ناباروری نیز بازتاب داده شود.

پخش سری سوم برنامه «پایان ناباروری»، از اول مرداد ۹۸ شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبر 382444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.