زندگینامه مستند ۲۱۹ هزار شهید در فضای مجازی منتشر شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از انتشار نسخه الکترونیک فرهنگ اعلام شهدای کشور مشتمل بر زندگینامه مستند ۲۱۹ هزار و ۲۹۷ نفر از شهدای ایرانی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۲ در سامانه شاهد الکترونیک خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد با اعلام این خبر اظهار کرد: نسخه الکترونیک کتاب «فرهنگ اعلام شهدا»؛ جامع کل استان‌ها، مشتمل بر متن کامل ۴۲ کتاب فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور در سامانه شاهد الکترونیک بارگذاری شده و هم‌اکنون در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: انتشار مجموعه مجلدات فرهنگ اعلام شهدا، حاصل بیش از یک دهه تلاش و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ثبت‌احوال اجمالی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده که به بار نشسته و در معرض مطالعه اندیشمندان و نگارندگان تاریخ قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور در فضای مجازی، زندگینامه مستند ۲۱۹ هزار و ۲۹۷ نفر با ملیت ایرانی است که از سال ۱۳۴۲ تا زمان انتشار مجموعه کتب فرهنگ اعلام به شهادت رسیده‌اند و در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده دارند و این مجموعه برای نخستین بار در فضای مجازی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه و دریافت نسخه الکترونیکی تازه‌ترین کتاب‌ها و مجلات شاهد به سامانه اینترنتی شاهد الکترونیک به نشانی mag.navideshahed.com مراجعه کنند.

بنیادشهید و امور ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دسترسی بهتر مردم به ویژه علاقه مندان به وصایا، دست نوشته‌ها و زندگینامه شهدا تاکنون اقدامات مؤثری انجام داده است به گونه‌ای که ۹ میلیون از آثار شهدا جمع آوری و برای الکترونیکی شدن و در دسترس قرار دادن این آثار برنامه‌های جدی انجام شده است.

کد خبر 382443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.