۲ مدال برای تیم ۵ نفره کشتی ایران

تیم پنج نفره کشتی آزاد ایران با دو مدال نقره و برنز به کار خود در جام یاشاردوغو ترکیه پایان داد.

به گزارش ایمنا، ترنمت بین‌المللی کشتی یاشاردوغو که آخرین مرحله از رقابت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی بود در شهر استانبول ترکیه به پایان رسید و علی شعبانی در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک و جهان رفت که در یک رقابت نزدیک و حساس دو بر یک شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

شعبانی که پس از درخشش در انتخاب تیم ملی، نمایش چشمگیری در جام یاشاردوغو داشت در این مبارزه با قهرمان المپیک پایاپای پیش رفت اما در نهایت تلاشش نتیجه نداد و دو بر یک شکست خورد.

او پیش از این شش بر دو آبراهام روآنو کشتی‌گیر کوبایی اصل ایتالیا را برده بود و سپس صاحب دو برتری ۱۰ بر صفر مقابل فاتح یاشارلی از ترکیه و اصلان بک آلبوروف دارنده برنز مدال جهان از آذربایجان شده بود.

عباس فروتن دیگر نماینده ایران در این وزن بود که با شکست چهار بر چهار از پاولو اولینیک از مجارستان از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.

پیش از این بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم پنجم شد.

عرفان جعفریان دیگر نماینده ایران در جام یاشاردوغو بود که از رقابت‌های ۵۷ کیلوگرم حذف شده بود.

در سایر رقابت‌های امروز نیز جردن بروز از آمریکا در فینال باید به مصاف فرانک چامیزو از ایتالیا می‌رفت که چامیزو به روی تشک نیامد تا دست کشتی‌گیر آمریکایی به عنوان فرد برنده بالا رود.

رده بندی پایانی جام ۲۰۱۹ یاشار دوغو به ترتیب زیر است:


۵۷ کیلوگرم: ۱- جیوی داویدووی (ایتالیا) ۲- باریس کایا (ترکیه) ۳- عبدالهاک خرباچی (الجزایر) و گئورگی ادیشراشویلی (آذربایجان) … ۸- سید عرفان جعفریان (ایران)

۶۱ کیلوگرم: ۱- راهول آواره (هند) ۲- مونیر آکتاش (ترکیه) ۳- اوتکارش کالی (هند) و امره اورمان اوغلو (ترکیه)

۶۵کیلوگرم: ۱- جو دیاکومیهالیس (آمریکا) ۲- حاجی محمد علی (بحرین) ۳- چنگیزخان اردوغان (ترکیه) و اسماعیل موسکایف (مجارستان)

۷۰کیلوگرم: ۱- مورتازعلی مسلم اف (آذربایجان) ۲- میهایل گئورگیف (بلغارستان) ۳- الیاس ژومای (قزاقستان) و حیدر یاووز (ترکیه)

۷۴کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- فرانک چامیزو (ایتالیا) ۳- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) و فاضل اریلماز (ترکیه)

۷۹کیلوگرم: ۱- الکساندر درینگر (آمریکا) ۲- آخساربیک گولایف (اسلواکی) ۳- بهمن تیموری (ایران) و موحامت کوتان اوغلو (ترکیه)

۸۶کیلوگرم: ۱- الکساندر گوستیف (آذربایجان) ۲- دیپاک پونیا (هند) ۳- عثمان گوجن (ترکیه) و سلیم یاشار (ترکیه)

۹۲کیلوگرم: ۱- جی دن کاکس (آمریکا) ۲- بندگوئز توت (مجارستان) ۳- سلیمان کارادنیز (ترکیه) و شامیل زوبایروف (آذربایجان)

۹۷کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- علی شعبانی (ایران) ۳- ابراهام کونیدو (کوبا) و پاولو اولینیک (مجارستان) … ۷- عباس فروتن (ایران)

۱۲۵کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا) ۳- دانیل لیگتی (مجارستان) و سومیت (هند) ۵- یداله محبی (ایران)

کد خبر 382440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.