مفقودشدن ۹ دانش آموز در سد لتیان/ نوازد قمی با توده ۳۰ کیلویی متولد شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای مفقود شدن ۹ دانش آموز در سد لتیان تا کشف ۱۶ تن گندم قاچاق در کاشان و علت مخالفت شورای نگهبان با تویب لایحه حمایت از محیط بانان می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلوگرمی در بیمارستان فرقانی این شهر به دنیا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد. بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلوگرمی در بیمارستان فرقانی این شهر به دنیا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد.

رقیه آهنگری پزشک این مادر باردار در این رابطه گفت: از هفته دوازدهم بارداری متوجه توده‌ای در رحم مادر شدم که پس از مشورت، قرار بر نگه‌داشتن جنین شد.

به گفته این پزشک، وزن توده در دوران بارداری مشخص نبود، اما در زمان زایمان گروه جراحی از حجم توده داخل شکم بسیار متعجب شدند و کار جراحی را با سرعت آغاز کردند.

آهنگری خاطرنشان کرد: نوزاد مرخص شده و مادر هم که یک دوره پرتلاطم را گذرانده است و شرایط جسمی مناسبی دارد.

این خانم باردار، نوزاد دختر خود را در شرایطی به دنیا آورد که مسئول اتاق زایمان گفت: وزن این توده، نصف وزن مادر در زمان بارداری بود.

کشف ۱۶ تن گندم قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در کاشان

سرهنگ علی پورکاوه فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۱۶ تن گندم قاچاق در کاشان خبر داد و گفت: مأموران پلیس راه کاشان- اصفهان در راستای کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۶ تن گندم قاچاق فاقد مجوز حمل به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

لایحه حمایت از محیط بانان در شورای نگهبان رد شد

لایحه حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت دستگاههای اجرایی از جمله محیط بانان و جنگل بانان که هفته گذشته درمجلس شورای اسلامی تصویب شد توسط شورای نگهبان تایید نشد. در این ارتباط اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وقتی که لایحه حفاظت از محیط‌بانان به شورای نگهبان ارسال شد اعضای آن دو ایراد بر لایحه وارد کردند که به جا نیز هست؛ یکی اینکه در ابتدا که این لایحه به مجلس رفت گفته شده بود که شامل محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست و جنگلبانان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری شود اما در روند تصویب آن را به تمام دستگاه‌هایی که یگان حفاظت دارند تعمیم دادند.

وی ادامه داد: از این رو شورای نگهبان ایراد گرفت که در ابتدا قرار بود فقط شامل دو سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها شود و چون آن را به دیگر دستگاه‌ها نیز تعمیم داده‌اید بار مالی دارد و از آنجا که دولت بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفته پس باید حذف شود چون با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است.
دانشیان افزود: همچنین مواردی درباره همیاران محیط‌زیست و سمن‌ها به لایحه حفاظت اضافه شده بود که شورای نگهبان بر آنها نیز ایراد گرفت و گفت که این موارد سنخیتی با لایحه پیشنهادی دولت ندارد و باید حذف شود.
وی گفت: شورای نگهبان یک سوالی نیز مطرح کرد مبنی بر اینکه آیا بحث استفاده از سلاح، چارچوب‌های استفاده از سلاح را شامل می‌شود یا خیر که این مبحث در این لایحه ابهام دارد، حال قرار است لایحه حمایت از محیط‌بانان به کمیسیون قضائی مجلس برگردد تا با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط‌زیست دوباره بررسی و ایرادات آن رفع ایراد شود که تلاش می‌کنیم حداکثر تا یک ماه آینده رفع و به تصویب شورای نگهبان برسد تا این لایحه به قانون تبدیل شود.

آغاز ثبت نام وام ۲۰میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری‌۹۸

ثبت نام مرحله دوم وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای آن دسته از افرادی که عقد آن ها در سال ۹۷ یا در سه ماهه نخست سال ۹۸ ثبت شده باشد، از امروز و همزمان با میلاد مسعود امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۳ مردادماه ۹۸ در سایت صندوق به نشانی cspf.ir ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج برای ۱۵۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان براساس اولویت تعلق خواهد گرفت که پس از احراز شرایط لازم، فقط به حساب متقاضی (بازنشستگان و موظفین (همسر بازنشسته) مشترک صندوق) در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

گفتنی است، متقاضیانی که در دور قبل ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

پرداخت اقساط این وام، ۶۰ ماهه با کارمزد سالیانه ۸ درصد است و مبلغ اقساط (اصل +کارمزد) ماهیانه ۴ میلیون ریال خواهد بود که از حقوق فرد متقاضی کسر می شود. همچنین پس از اتمام مهلت ثبت نام، میزان حقوق بازنشسته مورد بررسی قرارگرفته و اولویت بندی بر اساس کمترین میزان حقوق دریافتی بازنشستگی انجام و اسامی ۱۵۰۰ نفر وام گیرنده در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس خواهد بود.

ماجرای ۹ دانش آموز ناپدید شده در سد لتیان چه بود؟

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از نجات ۹ دانش آموز محاصره شده در پایین دست سد لتیان خبر داد و با اشاره به اینکه تخلیه رسوب موجود در مخزن سد لتیان هر ساله انجام می‌شود افزود: امسال نیز با توجه به آورد مناسب از بالادست سد لتیان عملیات تخلیه رسوب از ساعت ۹ صبح امروز از دریچه تحتانی این سد با حجم آبی معادل ۴۰ متر مکعب بر ثانیه آغاز شد.

علی قربانیان با اشاره به اینکه این شرکت از هفته گذشته با نصب بنر در طول رودخانه و هماهنگی با سازمان‌های ذی نفع از جمله بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اطلاع رسانی‌های کامل را انجام داده است گفت: ساعت ۱۱ امروز به ما اطلاع داده شد که یک اردوی دانش آموزی در منطقه مستقر هستند که با یک قایق بادی باوجود تذکرات همکاران ما وارد آب شدند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: پس از دریافت این خبر، گشت بازرسی گروه‌های آب منطقه‌ای و محیط زیست، ​امداد و نجات هلال احمر و آتش نشانی به منطقه اعزام شدند و ساعت یک بعد ازظهر پس از هماهنگی‌های انجام شده با هلال احمر دانش آموزان به کمک بالگرد این ارگان از منطقه خارج شده و به محل اردوگاه منتقل شدند.

قربانیان با بیان اینکه دانش آموزان در سلامت کامل به سر می‌برند افزود: با توجه به اینکه حجم آب رودخانه معادل ۶۰ تا ۶۵ مترمکعب برثانیه بوده و از سد لتیان به سمت سد ماملو با جریان تند در حرکت بوده است امکان انتقال دانش آموزان با کمک سیم و طناب فراهم نبود.

وی گفت: استخراج رسوب مخزن سد سالانه با توجه به آورد بالا دست رودخانه به سد انجام می‌شود تا امکان باز و بسته شدن دریچه‌های تحتانی فراهم باشد البته هم اکنون این کار به اتمام رسیده است.

قربانیان ادامه داد: در حاضر شرایط عادی است و آب خروجی سد معادل ۵۰ متر مکعب بر ثانیه در بستر رودخانه جریان دارد که بخشی از آن برای تامین آب شرب تهران به تونل تلو منتقل و مابقی در مخزن سد ماملو ذخیره می‌شود.

۷۸۰ کیلوگرم چوب تاغ در جنوب دامغان کشف شد

شب گذشته، ۷۸۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از یک خودروی نیسان در یکی از روستاهای جنوبی دامغان کشف شد.

به گفته علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان  بر اساس گشت نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی حاضر در بخش امیرآباد، یک دستگاه خودروی نیسان عامل حمل چوب قاچاق از روستای سبحان دامغان، کشف شد.

وی به دستگیری ۲ نفر در این راستا اشاره کرد و گفت: خودروی نیسان مورد نظر هم اکنون توقیف و ۲ عامل حمل چوب قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عباسی راد اضافه کرد: با توجه به قیمت ۳۶۰ هزار ریالی هر کیلوگرم چوب تاغ، ارزش ریالی محموله کشف شده توسط کارشناسان منابع طبیعی، بیش از ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: ارزش بالای چوب درخت کویری تاغ، عامل اصلی و انگیزه قاچاقچیان برای دستبرد به منافع ملی است.

احتمال افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته مستمری مددجویان براساس بعد خانوار بین سه تا پنج برابر افزوده شده است، توضیح داد: با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت میزان بودجه مستمری خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در سال ۱۳۹۸، یکهزار میلیارد تومان افزایش یافت و از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به ۲۷۶۰ میلیارد تومان رسید.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: بدین ترتیب نه تنها ۲۰۰ هزار خانوار از تعداد افراد تحت پوشش این سازمان خارج نشدند، بلکه ۱۷۸ هزار معلول سرپرست خانوار از این پس براساس بعد خانوار مستمری دریافت می‌کنند. همچنین امیدواریم تا سرانه دریافتی آنان را نیز افزایش دهیم.

قبادی‌دانا با بیان این‌که جامعه هدف بهزیستی مظلوم‌ترین هستند، گفت: براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم ۲۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان یارانه خود را دریافت نمی‌کردند که بعد از احصای اطلاعات آنان از ماه آینده یارانه‌شان نیز واریز خواهد شد.

پروفسور ناصر پارسا به کما رفت‌

پروفسور ناصر پارسا از مفاخر علمی ایران به کما رفت.

ناصر پارسا، متولد ۱۳۳۴، سرطان شناس و پژوهشگر علم ژنتیک و اهل شهرستان بروجرد است. وی عضو هیئت مدیره و دبیر بین المللی انجمن سرطان ایران و عضو انجمن بین المللی سرطان اروپا و آمریکا است.

از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۳ بیش از ۲۰۰ مقاله و کتاب علمی از او در مجلات معتبر علوم پزشکی بین الملل به زبان انگلیسی منتشر شده است. پارسا موسس و عضو هیات علمی هفت بیمارستان و درمانگاه اهدایی در شهرهای مختلف ایران از جمله رودسر، شیراز، فراهان، بم، تهران، کرمانشاه و بروجرد است. پروفسور پارسا چند روزی است که در بیمارستان تهران بستری است و تحت معالجه قرار گرفته است. به گفته نزدیکان اقای پارسا وی به علت سکته مغزی در کما به سر می برد.

محموله ۵۰ میلیاردی پوشاک در بار سبوس

رئیس پلیس پایتخت از کشف محموله قاچاق بزرگ پارچه و پوشاک به ارزش ۵٠ میلیارد تومان خبر داد که در پوشش «سبوس» توسط ۲۰ کامیون و تریلر وارد تهران شده بود.

سردار حسین رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: در اقدام اطلاعاتی و عملیات ویژه همکارانم در پلیس امنیت اقتصادی، یک محموله بزرگ از کالاهای قاچاق کشف و منهدم شد که از استان‌های جنوبی با بارنامه‌های جعلی و تقلبی با پوشش «سبوس» با ۱۸ کامیون و ۲ تریلر به تهران وارد شده بود.

وی افزود: محموله شامل پوشاک، البسه ورزشی، پارچه و.. است که به صورت تقریبی ارزشی بالغ بر ۵٠ میلیارد تومان دارد.

به گفته سردار رحیمی، طبیعتاً ورود این محموله‌ها به صنایع ایران به ویژه پوشاک ضرباتی را وارد می‌کند که ما این محموله را کشف کردیم و از این موضوع جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه همه این کالاها ساخت کشور چین هستند و بیشتر از مسیرهای غیر معمول وارد کشور شده بود، گفت: تا به حال چهار نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و فعالیت‌های تحقیقاتی نیز در این زمینه ادامه دارد. درباره وضعیت رانندگان این خودروها نیز قاضی باید تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 382429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.